با حضور امام جمعه یزد جشنواره شعر فجر در یزد برگزار شد

یزدفردا"جشنواره شعر فجر با عنوان "بهار در بهار" با حضور نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد ، استاندار یزد ، جمعی ازمسئولین و شعرای استانی در تالار فرهنگ اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان یزد برگزار شد.

در این مراسم سعید بیابانکی ، حبیب رزم جویی و مجید نظافت از شعرای برجسته کشوری به همراه گلرخسار صفی آوا شاعر ملی تاجیکستان حضور داشتند.

استاندار یزد در این مراسم طی سخنانی کوتاه با اشاره به اینکه هنرمندان در پیروزی انقلاب اسلامی نقش عظیم و پررنگی را ایفا نمودند، اظهار داشت : نقش شاعران و هنرمندان چه قبل و چه بعد از انقلاب برجسته و ممتاز بوده است .

محمد رضا فلاح زاده گفت : شاعران قبل از انقلاب با سروده های خود توانستند نقش حماسی در روحیه و انگیزه مردم در انقلاب اسلامی ایجاد نمایند.

وی تاکید کرد" هنرمندان جهش فزاینده ای را در سرنگونی رژیم طاغوت عهده دار بودند.

مدیر کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان یزد نیز در این مراسم با بیان اینکه شعرپیشینه قوی در ایران دارد، اظهار داشت: وظیفه داریم شعر و شعرخوانی را برای ارتقاء فرهنگ کشورمان زنده نگه داریم .

محمود عالیشوندی از افزایش نشست های شب شعر از سال آینده در این استان خبر داد و گفت : سال آینده گزیده اشعار شاعران شهرستانهای استان چاپ و منتشر می شود.

وی اظهار داشت که تا پایان سال شورای سیاستگذاری شعر استان شروع به کارمی نماید.

عالیشوندی گفت : اعضا این شورا نیز مشخص شده اند.

در ابتدای این مراسم مسئولین استان به طور ویژه از گلرخسار صفی آوا نویسنده و شاعر معاصر تاجیک قدردانی نمودند.

همچنین 20 نفر از شاعران استانی اشعار خود را در موضوعات انقلاب اسلامی و آزاد قرائت نمودند.

اهدای جوایز به شاعران برگزیده و شعرخوانی سعید بیابانکی و حبیب رزم جویی و مجید نظافت و گلرخسار صفی آوا از دیگر برنامه های این مراسم بود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا