باورکن، این حقیقت است!

كميته كودك و نوجوان ستاد دهه فجر استان يزد برگزار مي كند: کودکان شهریور 60، در قاب نمایشگاه باورکن! این حقیقت است

همزمان با اولین روز سی و دومین دهه فجر انقلاب اسلامی، نمایشگاه "باورکن! این حقیقت است" با نمایش عکس هایی از کودکان شهریور 60 گشایش یافت.


به گزارش روابط عمومي كانون پرورشی  استان يزد، گشایش این نمایشگاه با حضور قائم محمدی مدیرکل دفتر اجتماعی استانداری یزد، عالیشوندی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، جلالی مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، زارع دبیر ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی یزد و 90 نفر از دانش آموزان دبیرستان پسرانه شاهد یزد صورت گرفت.


مدیرکل دفتر اجتماعی استانداری یزد، ضمن اشاره به تاثیرگذاری این نمایشگاه عکس گفت: نمایش این عکس ها از دهه های قبل، برای کودکان و نوجوانان قابل توجه خواهد بود زیرا که بچه های امروز که این تصاویر را ندیده اند متوجه خواهند شد که قشر آسیب پذیر جامعه با چه مشکلاتی روبرو خواهند بود.


قائم محمدی تصریح کرد: امروز، نظام جمهوری اسلامی ایران نسبت به گذشته در موقعیت بهتری است و اینها همه به برکت رهبری عالمانه امام خمینی (ره) بود.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد نیز «باورکن این حقیقت است» را نمایشگاهی عالی عنوان کرد و خاطرنشان ساخت: اینها عکس های اجتماعی کودکان در سال های گذشته بود که حاصل هنرنمایی عکاسانی است که امروز از اساتید به نام عکاسی ایران به شمار می روند و به نظر من این نمایشگاه، یکی از بهترین نمایشگاه های سال های اخیر در دهه فجر بود.


عالیشوندی اظهار داشت: موضوع لطیف و تاثیرگذار کودک با برش زمانی که در این عکس ها وجود دارد جذابیت نمایشگاه را افزایش داده است. این عکس ها علاوه بر اینکه یادآور خاطرات شهریور 60 است، منتقل کننده یک فرهنگ خاص به مخاطب است و گواه اینکه ما هنوز متوجه استحاله فرهنگی نشدیم.


مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیز در خصوص هدف از برگزاری این نمایشگاه گفت: در فضای این نمایشگاه 46 عکس از برش های زندگی کودکان شهریور 60 به نمایش در آمده تا کودکان و نوجوانان با بازدید از آنها به پیشرفت امروز جامعه ما واقف باشند.


علیرضا جلالی افزود: این نمایشگاه، مسیر گذران تاریخ از شروع تا پایان را پیش چشم جوانان و نوجوانان قرار می دهد و آنها را متوجه مشکلات کودکان و نوجوانان نسل گذشته می سازد.


گفتنی است، نمایشگاه "باورکن این حقیقت است"، به همت روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و مرکز تجربیات فرهنگی هنری کانون، در گالری این مرکز به نمایش گذاشته شده و از 12 تا 22 بهمن ماه، دایر خواهد بود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا