مدیرکل ارشاد یزددر  شورای فرهنگ عمومی میبد:

يادواره شهدا بايد درسی برای نسل جوان و انتقال دفاع مقدس به نسل‌های آينده باشد


یزدفردا "مدير كل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان يزد گفت: يادواره شهدا بايد درسی برای نسل جوان و نوجوان و انتقال پيام جنگ و دفاع مقدس به نسل‌های آينده باشد.

محمود عالیشوندی در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان میبداظهارداشت: متأسفانه در شهرستان‌ها آسيب جدی‌ای كه جامعه ما را تهديد می‌كند اين است كه برخی از سخنرانان و راويان جبهه و جنگ اقدام به روايت صحنه‌هايی ازجبهه وجنگ می‌كنند كه درشان ومنزلت ايثارگران و مجاهدان ما نيست.

در ادامه اين جلسه حجت‌الاسلام والمسلمين سيدجلال يحيی‌زاده نماينده مردم تفت و ميبد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به رويكرد مثبت دولت در مقوله فرهنگ و تنظيم سند 5 ساله خاطر‌نشان كرد: در محور پنجم اين سند به ترويج فرهنگ پايداری، ايثار و شهادت و توسعه و تقويت فعاليت‌ها و زيرساخت‌های فرهنگی ايثارگران تأكيد شده است.

وی افزود: می‌توان از اين ظرفيت برای تحقق روحيه و تفكر بسيجی و برگزاری يادواره‌های شهدا و تجليل از رزمندگان استان بهره برد.

امام جمعه شهرستان ميبد هم از ساخت فيلم زندگانی مرحوم آيت‌الله‌العظمی‌«حائری‌ميبدی» خبر داد.

اعرافی در خصوص ساخت فيلم زندگانی مرحوم آيت‌الله«حائری ميبدی» مؤسس حوزه عمليه قم گفت: شخصيت مرحوم آيت‌الله‌حائری جدا از اينكه مايه افتخاربرای جهان اسلام، كشور و استان يزد است دوره بسيار حساس و يك مقطعی از تاريخ ما را نشان می‌دهد.

وی اظهار اميدواری كرد:در اوايل سال آينده فيلم زندگی اين عالم فرزانه و دانشمند كليد بخورد.

اعرافی امام‌جمعه ميبد در بخش ديگر از بيانات خود با تصويب كليات برگزاری چهارمين يادواره سرداران و 400 شهيد ميبد درسال 1390 با بهره‌گيری از ظرفيت‌های هنرمندان در اين يادواره تأكيد كرد

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا