مصوبات سفر های اول و دوم هیأت دولت به استان به ترتیب از 90 و 40 درصد پيشرفت برخوردار است

یزدفردا "سرویس خبر :روابط عمومی»مسئول پيگيري مصوبات سفرهای هيات دولت در استان يزد گفت: مصوبات سفرهای اول و دوم هيات دولت به استان دارالعباده و دارالعلم یزد به ترتيب از 90 درصد و 40 درصد پيشرفت فيزيكي برخوردار بوده است.

محمد علي اعتباري   اظهار داشت: سفر اول هیأت دولت به استان در مجموع 213 مصوبه و توافقنامه برای استان یزد در برداشت كه 142 مصوبه آن به طور كامل محقق شد و مابقی آن در دست اقدام است.

وي اظهار داشت: در دور دوم سفر دولت به استان نيز تعداد 251 مصوبه و توافقنامه مورد تصويب قرار گرفت كه 50 مصوبه آن به طور كامل اجرايي شده و مابقی در دست پيگيري و اقدام است.

اعتباري ، ساخت مسكن مهر، ساخت بيمارستانهای شهيد رهنمون و طبس، انجام مطالعه امكان سنجي ارتقاء و تبديل راه هاي اصلي و ترانزيتي استان به بزرگراه، ساخت مجتمع فولاد بافق، تسريع در اجراي پروژه هاي مجتمع فرهنگي، هنري (احداث تالار مركزي) پرديس سينمايي و موزه هنرهاي معاصر را در زمره مصوبات دور اول سفر دولت برشمرد.

وی به اختصاص تعداد چهل هزار جلد كتاب مازاد بر سهميه استان، شروع علميات گازرساني به شهرهاي مهردشت و نير، اتمام مطالعات آبرساني 9 شهر استان ، ساخت راه آهن يزد - اقليد، اجراي خط دوم انتقال آب به يزد، دوبانده كردن راه يزد - بافق و يزد - طبس، گاز رساني به شهرها و روستاها، احداث راه ندوشن - ورزنه، اجراي محور راهور - ديهوك طبس، عمليات گازرساني به محور صنعتي عقدا، اصلاح و بازسازي شبكه هاي آبرساني شهرها و روستاهاي استان به عنوان بخش دیگری از مصوبات اين سفر، اشاره کرد.

وي ادامه داد: تجهيز و راه اندازي موزه تاريخ و عبرت در صحراي طبس ، تسريع در احداث نيروگاه زغالسوز طبس ، احداث ساختمان مديريت بحران استان، تكميل، ترميم و ساماندهي مسيل ها ، سيل بندهاي حفاظتي، لايروبي و مرمت قنوات، ايجاد و راه اندازي ايستگاه زلزله نگاري طبس، مطالعه گازرساني به مناطق خرانق و ديهوك، تعيين روستاهاي نمونه گردشگري استان، مطالعه و احداث مجتمع هاي اداري شهرستانهاي استان ، آبرساني و گازرساني به روستاها و شهرها و ... از جمله مصوبات دور دوم سفر دولت به استان مي باشد.

مسئول پيگيري مصوبات سفر هيات دولت به استان يزد همچنین احداث پستهای برق، احداث و تکمیل سالنهای ورزشی، تکمیل بیش از 80 مدرسه خیری، احداث مسکن معلولین و محرومین، پرداخت تسهیلات قرض الحسنه و اشتغال را در قالب مصوبات دور دوم سفر رئیس جمهوری، مورد اشاره خود قرار داد.

اعتباری در پایان این گفت و گو، از تهیه پيش نويس مصوبات دور سوم سفر دولت خبر داد و گفت: نشستی در این خصوص با معاون هماهنگي رييس جمهوري و معاونين وزرا برگزار می شود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا