بازديد  رییس ميراث‌فرهنگی استان يزد  از بافت تاريخي و پروژه‌‌هاي گردشگري شهرستان اردكان


یزدفردا "سرویس خبر میراث فرهنگی "روابط عمومی:مديرکل ميراث فرهنگی، صنايع دستی وگردشگری استان يزد به همراه سرپرست معاونت سرمايه‌گذاري از پروژه‌های فعال گردشگري و بناهای تاريخی شهرستان اردكان بازديد نمودند.


 رضايی در بازديد از پروژه‌هاي ميراث‌فرهنگي اين شهرستان گفت: با مشاركت و همت مسئولين شهرستان، بسياري از بناهاي تاريخي از جمله آب‌انبارها مرمت و ساماندهي شده است.


وي افزود: بناهاي تاريخي همراه با برانگيختن حس شگفتي ما را بر آن مي‌دارد که درباره فرهنگ و معماري گذشته بيشتر بدانيم. اگرچه داراي ارزشهاي معماري، هنري، زيبائي شناختي، تاريخي، نمادي، معنوي، اقتصادي يا اجتماعي باشد، اما در نگاه نخست عاطفي است چون نمادي ازهويت فرهنگي و بقاي مردم آن منطقه وهمچنين بخشي از ميراث ما محسوب مي‌شود.


"رضايي" از بافت تاريخي چرخاب، حسينيه چرخاب، آسياب آبي دژك، بازار چارسوق بازديد كرد و از همه مسئولان شهرستان اردكان به پاس زحمات بي‌شائبه شان در طول مرمت و ساماندهي بناها و بافت‌ تاريخي كه با همدردي و ممارست انجام شده قدرداني كرد.


وي ضمن بازديد از خانه‌هاي تقديري و طبايي و ابراز خرسندي از اتمام كار مرمت اين پروژ‌ها گفت: بناي تاريخي نوع مرمت و شيوه‌هاي استحکام بخشي را مشخص مي‌کند ومرمت فرصتي است براي دستيابي به شناخت بنا. اگر مرمت‌گر قادر به شناخت درست نباشد، جداي از اينکه فرصت خلاقانه را از دست مي‌دهد، بنا را نيز دچار خدشه مي‌کند.


"رضايي" در پايان از پروژه‌‌هاي گردشگري، مجتمع‌هاي بين‌راهي عقدا شماره 1، 2 و هتل و رستوران باغسرا اردكان نيز بازديد كردند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا