مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی استان یزد
با رونمائی از طرح عدالت اقتصادی، فرصت های شغلی بسیاری ایجاد خواهدشد

یزدفردا "سرویس خبر " ابرکوه رحیم میرعظیم سرپرستی یزد فردا:سید مسعود عظیمی در حاشیه جلسه شورای سیاستگذاری صنعت و معدن استان یزد در ابرکوه و در گفتگو با یزد فردا، مشروح فعالیت های شرکت شهرکهای صنعتی استان یزد را تشریح نمود.

مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی استان یزد اظهار داشت: امسال در 29 ناحیه و شهرک صنعتی، فعالیت های زیربنائی و صنایع کوچک ادامه خواهد یافت .

عظیمی افزود: کارهای عمده ای در سطح استان، از جمله گازرسانی به شهرک صنعتی اردکان، بهره برداری از تسویه خانه جهان آباد میبد، گازرسانی به منطقه ویژه اقتصادی یزد و تکمیل ساختمان مرکز خدمات فناوری و کسب و کار یزد در دست انجام است.

وی همچنین از شروع به کار ict و مرکز تحقیقات سرامیک ایران نیز خبر داد.

به گفته عظیمی، پیشنهادات متعددی نیز جهت دور سوم سفر ریاست جمهوری به استان یزد، به شورای برنامه ریزی توسعه استان ارائه شده است.

وی در مورد فعالیت های انجام شده در ابرکوه نیز اظهار داشت: بالغ بر 500 میلیون تومان اعتبار استانی به ابرکوه اختصاص یافته است که در ناحیه صنعتی ابرکوه، شهرک صنعتی و ناحیه صنعتی بخش بهمن هزینه خواهد شد.

عظیمی همچنین از پروژه بسیار بزرگ منطقه ویژه اقتصادی ابرکوه نیز به عنوان یکی از طرح های بزرگ در ابرکوه نام برد که شرکت شهرک های صنعتی، در سال جاری در صدد گذراندن آن از تصویب هیئت دولت است تا با تصویب آن در هیئت دولت ، مجلس شورای اسلامی نیز نسبت به تصویب آن اقدام و برای اجرا ابلاغ شود.

عظیمی در مورد طرح عدالت صنعتی نیز اظهار داشت : این طرح مهم در سازمان صنایع کوچک شهرک های صنعتی ایران در تهران تدوین شده و هنوز رونمائی نشده است.

وی خاطر نشان ساخت که با رونمائی از این طرح، واحدهائی گه در شهرک ها و نواحی صنعتی مستقر هستند و حتی واحدهای بیرون از این شهرک ها و نواحی نیز، می توانند از مزایای آن برخوردار شوند.

به گفته عظیمی،این طرح بویژه در مناطق محروم، فرصت های شغلی بسیاری را ایجاد خواهد نمود.

وی از توازن صنعتی که خود می تواند بخشی ازتوازن منطقه ای و اجتماعی به حساب آید نیز به عنوان دستاوردهای دیگر این طرح نام برد.

به گفته عظیمی ، تاکنون این طرح به طور رسمی ابلاغ و اجرائی نشده است.

وی اجرای قانون هدفمند سازی یارانه ها را بزرگترین و عظیم ترین حرکت اقتصادی در ایران دانست که تاکنون شکل گرفته است .

عظیمی افزود:این قانون که به طور شجاعانه از جانب رئیس جمهور در حال اجرا می باشد، باعث استفاده از نیروی خلاقیت و ابتکار در بعد مدیریت خواهد شد.

وی خاطر نشان ساخت :در صورت تحق خلاقیت و ابتکار در بعد مدیریت ، صنعت نیز می تواند در مناطق مختلف شکل بگیرد.

به گفته عظیمی، همچنین با اجرای این قانون، بسیاری از مسائلی که تاکنون داشته ایم ،شکل خواهد گرفت و از لحاظ سطح در آمد نیز، دولت با باز پخش در آمدهای حاصله از اجرای این قانون، طرح هائی مانند طرح آمایش صنعتی و طرح توازن منطقه ای راشکل خواهد داد.

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا