حضور مردی از جنس مردم  در مراسم سالروز سفر رهبر معظم انقلاب پس از 7070 روز رهبری به یزد


یزدفردا "سردبیر "12 دی ماه برای یزد و یزدی ها  روزی ویژه است ،روزی که حضرت آیت الله خامنه ای پیر و مقتدای ایرانیان ولائی پس از 7070 روز سکانداری رهبری انقلاب اسلامی ایران  قصد خروج از پایتخت و حضور در بین مردمی از جنس مردم  را نمود و اولین مقصد سفر خود را شهر دارالعباده یزد  انتخاب کرد  .

مردمی که در دین داری ، ولایت مداری و همچنین سخت کوشی شهره آفاق بودند ،میزبان بزرگمردی شدند که اصل پنجم قانون اساسی کشورشان اورا اینگونه توصیف می کند :در زمان غيبت حضرت ولى عصر «عجل الله تعالى فرجه» در جمهورى اسلامى ايران، ولايت امر و امامت امت بر عهده فقيه عادل و با تقوى، آگاه به زمان، شجاع، مدير و مدبّر است.

رهبری که از جنس مردم بود و  فقر را علاوه بر تجربه  لمس هم کرده و خود در این باره چنین می گوید :پدرم روحانى معروفى بود، امّا خيلى پارسا و گوشه گير... زندگى ما به سختى مى گذشت. من يادم هست شب هايى اتفاق مى افتاد که در منزل ما شام نبود! مادرم با زحمت براى ما شام تهيّه مى کرد و... آن شام هم نان و کشمش بود

رهبری که  در مناطق فقیرنشین و یا به قول امروزی ها مناطق کمتر توسعه یافته  ومنازل کوچک و محقر مستضعف نشین بزرگ شده  و خود اینگونه منزل پدری را توصیف کرده است:با  منزل پدرى من که در آن متولد شده ام، تا چهارـ پنج سالگى من، يک خانه 60 ـ 70 مترى در محّله فقير نشين مشهد بود که فقط يک اتاق داشت و يک زير زمين تاريک و خفه اى! هنگامى که براى پدرم ميهمان مى آمد (و معمولاً پدر بنا بر اين که روحانى و محل مراجعه مردم بود، ميهمان داشت) همه ما بايد به زير زمين مى رفتيم تا مهمان برود. بعد عدّه اى که به پدر ارادتى داشتند، زمين کوچکى را کنار اين منزل خريده به آن اضافه کردند و ما داراى سه اتاق شديم

رهبر فرزانه انقلاب در اوج نا باوری دشمنان انقلاب با استقبالی تاریخی از سوی مردم دیار صدوقی بزرگ روبرو شد. کوچک و بزرگ،پیروجوان،چپ و راست،کارگر و کارفرما،معلم و محصل ،استاد و دانشجو،کارمند ومدیر ، روستائی و شهری و همه و همه  دردیار دارالعباده  منتظر ،تا روز دوازدهم دی ماه روشنی خود را به تاریکی شب تحمیل کند وچهره رهبر خود را مستقیم زیارت نمایند .

یزدی ها هر آنچه داشتند در استقبال از رهبر خود گذاشتند و گوئی شهر 500 هزار نفری یزد به یکباره کلان شهر چند میلیونی شد و جمعیتی خیره کننده که تا آنروز هرگز خیابان های یزد به خود ندیده بود، میدان امیر چقماق و خیابان های قیام و انقلاب و بلوارهای دولت آباد و 17 شهریور را تنها خیل مشتاقان دیدار رهبر به اشغال خود در آورده بودند و ساعتها چشم به مسیر حضور او دوختند .

نه قلم و نه تصاویر تلویزیونی و اینترنتی ،هیچکدام نتوانستند واقعیت حضور ملت در استقبال از رهبر خود را به تصویر کشند و تنها هرکدام گوشه ای از این حضور تاریخی را در حد وسع خود ثبت نمودند و به خود بالیدند که ما هم تلاش کردیم به سهم خود ببینیم هر آنچه که تاریخ یزد هرگز به خود ندیده بود.

رهبر انقلاب اسلامي در بخشی از سخنانشان در آن اجتماع تاریخی مردم استان يزد را بسيار صميمي، مؤمن، با صفا، مبتكر، داراي پشتكار، نجيب، با استعداد، و سرشار از ايمان و باور ديني دانستند و با اشاره به برخورداري منطقه يزد از علما و شخصيتهاي بزرگ، و سوابق تاريخي و درخشان «ديني، علمي و ‌هنري اين منطقه»، افتخارات فراوان مردم استان يزد در دوران پيروزي انقلاب اسلامي،‌دفاع مقدس و ديگر عرصه ها را يادآور شدند و افزودند: اينها بخشي از هويت و ريشه هاي تاريخي و شناسنامه مبارك مردم استان يزد است و مردم منطقه به وي‍ژه جوانان بايد اين شناسنامه پرارزش را بشناسند و قدربدانند.

و حال سه سال پس از حضور رهبر فرزانه انقلاب در دیار دارالعباده و درالعلم، مردمی از جنس مردم در یکی از محلات به قول امروزی ها کمتر توسعه یافته یزد ،در مسجدی که از ابتدای تاسیس تا کنون، نه تنها سنگری مستحکم ،بلکه کارخانه ای انسان ساز به تمام معنا بوده ،به گونه ای که اولین امام جماعتش که اولین نماز جماعت را در زمین خاکی مسجد و در بین دیوار هائی که با حصیر ایجاد شده بود به پا داشت، از پیشتازان عرصه جهاد و شهادت گشت واولین شهید محله  شهید حجت الاسلام والمسلمین محمد جعفر رحیمی نسب امام جماعت محله تازه تاسیس سیدالشهداء (ع)بود .

مسجدی که سومین روحانی فعال آن  شهید حجت الاسلام مهدی رمضان نیا که به حق پدر معنوی نوجوانان وجوانان محله و مسجد سیدالشهداء(ع)بود نیز پیشکسوت عرصه جهاد و شهادت گردید تنها خاکستری از او را شاگردان و مریدانش تشییع و در گلزار شهداء یزد دفن نمودند و پدر و مادر بزرگوارش تنها مشتی از تربت پاکش را برای دفن به  زادگاهش شهر رشت بردند .

مسجدی که 21 شهید بزرگوار انقلاب در آن پرورش یافته و به درگاه معبود سجود نمودند و در امتحان عشق به معبود سر بلند و با نمره بیست کارنامه قبولی گرفتند .

با حمایت  کانون فرهنگی هنری مساجد استان یزد 230 تصویر از حضور مردی از جنس مردم ،یکی از مردان خدا در دارلعباده و ابراز ارادت کویر نشینان و تجدید بیعت آنان با او حکایت می کردند و بر دیوار هایی که  در غم از دست دادن سید و سالار شهیدان عالم حسین ابن علی (ع)با پارچه های مشکی تزئین شده بودند خود نمائی می کردند .

و استاد هژبری یکی از یادگاران دفاع مقدس و آزادگان سرافرازی که در طول هشت سال اسارت ،ارادت و اصالت خود را ثابت کرده است در مورد فتنه و فتنه گری های تاریخ می گفت .

مردمی از جنس مردم نیز همه سراسر گوش تا بشنوند از نامرادی ها و نامردی های نامردان تاریخ که چه کردند با ولایت در صفین و نهروان و جمل ها .

در شب دوم مردم همه بودند ،همه آمده بودند تا گرامی داشت خاطره آن هفته شیرین حضور  ولایت را پاس دارند و مهمانانی ویژه را در بین خود یافتند و بعضی متعجب و بعضی خرسند که مردانی از جنس مردم در بین مردم دیده می شوند ،آنگونه که خیلی هاشان می گفتند و رشیدی پیش نماز مرتب و منظمی که آراستگی اش انسان را شیفته اسلام و روحانیت می کرد گفت :ما استاندار دولت دهم در یزد را نه به دلیل استاندار بودنش ،بلکه به دلیل از جنس مردم بودنش و سالها خدمت به اسلام در صحنه های دفاع مقدس و تلاش های شبانه روزی در طول هشت سال دفاع مقدس محترم و عزیز می داریم و ارزش حضورش در بین خود را بیش از هرکس می دانیم و برخود وظیفه می دانیم که سردار سالها ی دفاع مقدسمان را پاس بداریم و می داریم .

و همچنین یاد آور شد که خدا هم او را دوست دارد چون علاوه بر فرصت دفاع از اسلام ،فرصت خدمت به مسلمین را به او عنایت کرده و همین که بر مسندی تکیه زده که می تواند حوائج مسلمین و مشکلات و درد های شیعیان را درمان کند خود لطفی الهی است که به هر کس ندهندش .

او همچنین  سفر ولایت امر مسلمین به استان را یکی از نعمات الهی دانست و استانداری  شهر میزبان را نیز  افتخار دیگر در کارنامه استاندار یزد دانست و از او خواست تا با مردمی از جنس مردم بازگوید هر آنچه که می خواهد .

فلاح زاده استانداری که  بالاترین سابقه  حضور در جبهه های دفاع مقدس را در کارنامه خود دارد پس از تعارفات معمول با مردم سخن گفت ،از شهداء گفت و وصیت نامه هایشان ،از امامت گفت و وصیت هایشان تا رسید به ولایت .

از ولایت گفت و جانشینی امامت ونقش ویژه ولایت در عهد غیبت امامت .

پس از سخنان استاندار یزد استاد هژبری آزاده سرافراز در باره پاره ای از بی مهری های مسئولین استان طی سی سال گذشته نسبت به محلات (پائئنن شهر) سخن گفت و ابراز امید واری نمود با حضور استاندار مردمی و از جنس مردم شاهد تغییر روند توسعه در این محلات باشیم و البته از کارهای انجام شده دولت طی چند سال گذشته گفت و از کارهای انجام نشده هم گفت و استاندار هم با تمام وجود شنید در پاره ای از موارد توضیحاتی داد و مردم هم سرا پا گوش و البته مردم هم همه راضی از این حضور ودلگرم به تداوم این حضور ها .

نا گفته نماند حضور غلامحسین دشتی معاونت سیاسی امنیتی استاندار و محمود عالیشوندی مدیرکل ارشاد اسلامی استان و مهران فاطمی مدیرکل حوزه استاندار هم در این مجلس باشکوه مردمی به طراوت مجلس افزوده بود و فرصتی مغتنم که بچه های کانون فرهنگی مسجد مشکلاتشان را بازگو نمایند و با مدیرکل ارشاد استانشان  ملاقاتی داشته باشند .

که البته همه به لطف حضور رهبری  از جنس مردم در بین مردم بود و بس !

یا حق


  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا