حکیمیان مسئول کمیته ورزش مساجد استان یزد:
مساجد باید برنامه های ورزشی خود را فراتر از محله طراحی کنند


یزدفردا "سرویس خبر"مسئول کمیته ورزش مساجد استان یزد با بیان اینکه مساجد باید برنامه های خود را فراتر از منطقه و محله طراحی کنند تصریح کرد: برنامه های مساجد باید استانی و کشوری بوده تا الگوئی مناسب برای ورزش در سطح جامعه باشند.


علی حکیمیان، مسئول کانون های مساجد استان یزد، با بیان این مطلب به خبرنگار شبستان گفت: کانون های فرهنگی مساجد، بهترین مکان برای توسعه ورزش به ویژه ورزش های همگانی در سطح جامعه هستند.


وی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری در فرمایشات خود در نوروز امسال توجه به ورزش همگانی را ضروری دانستند و فرمودند: "بنده بارها توصیه کردم، باز هم توصیه می کنم ورزش همگانی برای همه لازم است که نشاط، سلامت، آمادگی، حوصله کار در سایه ورزش عمومی و همگانی برای جامعه تأمین می شود".


حکیمیان، ایجاد باشگاه های ورزشی در مساجد را خواستار شد و تاکید کرد: ایجاد باشگاهی با رعایت شأن و جایگاه این مکان مقدس گامی مؤثر برای جذب جوانان و نوجوانان به مساجد است.


وی با بیان اینکه مساجد می توانند بهترین محل برای توسعه ورزش و پرورش چهره های مستعد ورزش باشند، تاکید کرد: تشکیل کلاس های مربیگری، آموزشی و تربیت نیروی انسانی متخصص و برگزاری رقابت های ورزشی میان مساجد استانی و کشوری از جمله برنامه ها برای توسعه ورزش در مساجد است.


حکیمیان با اشاره به اثرات مثبت ورزش همگانی، گفت: ورزش همگانی علاوه بر ایجاد روحیه نشاط در خانواده موجب گسترش سلامت و تفریحات سالم در جامعه می شود.


مسئول کانون های مساجد استان یزد، برگزاری مسابقات ورزش 'جام مساجد، جام پرهیزگاران'، 'مساجد، پایگاه انقلاب' را از جمله برنامه ها و جشنواره های ورزشی مساجد ذکر کرد و اظهارداشت: با همکاری تربیت بدنی نسبت به اختصاص سالن های مناسب برای توسعه ورزش در مساجد پیگیری شده است.

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا