نماینده مردم اردکان در دیدار با رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور،

وسعت زیاد شهرستان و.... را از جمله دلائلی دانست که نیاز به ارتقاء نمایندگی اردکان به اداره  را ضروری می سازد

گزارش تصویری

یزدفردا "سرویس خبر"میراث"نمایندگان استان"روابط عمومی:احداث کمپ کویر نوردی،تخصیص اعتبار جهت مرمت و ساماندهی بافت قدیم،تکمیل پروژه پردیسان،تسریع در ارتقاء نمایندگی میراث و . . . .از جمله تصمیمات این جلسه بود

در ملاقات نماینده مردم اردکان با رئیس سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری مباحث و مسائل مرتبط با حوزه کاری این سازمان در استان یزد مورد بررسی و تصمیم گیری قرار گرفت.

نماینده مردم اردکان در این دیدار استان یزد را میراثی از سخت کوشی انسانها در طول دوران مختلف برشمرد و با اشاره به ویژگیهای شهرستان اردکان در حوزه میراث فرهنگی اظهار داشت: شهرستان اردکان با دارا بودن مجموعه ای منسجم و کم نظیر از میراث فرهنگی،طبیعی و معنوی یکی از مهمترین شهرها از لحاظ آثار تاریخی و جاذبه های گردشگری است که همچون موزه ای از هنرها و سبکهای متنوع ایرانی-اسلامی در کویر مرکزی ایران خودنمایی می نماید.

محمدرضا تابش بافت قدیم اردکان که همچنان پویاست و زندگی در آن جریان دارد را شایسته توجه بیشتر دانست و وجود بافتهای باارزش شهرهای احمدآباد،عقدا و خرانق در کنار بناهای مذهبی زرتشتیان و مواریث گرانسنگ دیگری همچون مساجد، آب انبارها و کاروانسراها را از جمله مجموعه هایی دانست که حفظ و حراست از آنها عزم و تدابیر جدی مسئولان را می طلبد.

نماینده مردم اردکان با اشاره به پتانسیلهای مناطق کویری این شهرستان،خواستار احداث کمپ ریگ نوردی در منطقه حاجی آباد شد تا بوسیله آن مردم و گردشگران بتوانند از جاذبه های کویر مرکزی ایران بیش از پیش بهره مند گردند.

وی تامین اعتبار لازم جهت تكميل پروژه پرديسان و يا واگذاري آن به بخش خصوصي و احیا و مرمت محورهای گردشگری و ساماندهی بافت تاریخی را در زمره مواردی دانست که جهت بازسازی و حراست از میراث ماندگار این شهرستان ضروری است.

وی وسعت زیاد شهرستان و وجود آثار و ابنیه زیاد فرهنگی،مذهبی و تاریخی را از جمله دلائلی دانست که نیاز به ارتقاء نمایندگی این شهرستان به اداره و ایجاد نمایندگی در بخشهای عقدا و خرانق را ضروری می سازد.

ایجاد شهرداری بافت قدیم،مساعدت در احیای برخی آثار تاریخی،تخصیص اعتبار جهت خرید حرائم و تملک برخی ابنیه ، حمایت از محققین ، نویسندگان و انجمن های فعال در عرصه میراث شهرستان و . . . . . . از درخواستهای دیگر نماینده مردم اردکان بود.

بقایی رئیس سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری نیز به حفظ و مرمت آثار و ابنیه های تاریخی در استان یزد و شهرستان اردکان تاکید نمود و به معاونین خویش که در جلسه حاضر بودند در خصوص اجابت تقاضاهای مطروحه دستوراتی را داد.

وی با اشاره به تعداد آثار ثبت شده کشور در فهرست سازمان میراث فرهنگی کشور ، اعتبار فعلی را جوابگوی حفظ و حراست از این حجم انبوه آثار ندانست و با بیان اینکه برای بازسازی و حفاظت از این آثار تاریخی به اعتبار مضاعفی احتیاج است از نماینده مردم اردکان بعنوان یکی از اعضای فعال کمیسیونهای بودجه و تلفیق مجلس درخواست نمود تا حمایتهای لازم را در تدوین بودجه از این سازمان داشته باشد

همچنین در این دیدار که مدیرکل میراث فرهنگی استان یزد،،فرماندار، رئيس انجمن هتلداران استان يزد ، شهرداران اردکان،عقدا و احمدآباد و نمایندگان تشکلهای مردم نهاد این شهرستان نیز حضور داشتند ،حاضرین بطور مختصر نقطه نظرات خود راعنوان نمودند.

تامین اعتبار جهت احداث کمپ ریگ نوردی در اردکان،اختصاص بودجه برای احیای و مرمت محورهای گردشگری و بافت قدیم ،مشخص شدن سرمایه گذار برای تکمیل پروژه پردیسان و قول مساعد حمایت سازمان میراث فرهنگی،تسریع در ارتقای نمایندگی میراث فرهنگی و . . . . برخی از تصمیمات گرفته شده در این جلسه بود.

سرویس عکس یزدفردا











یزدفردا
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا