ميدان و زيرگذر مهديه يزد 110 روز زودتر تن به ترافيك سپرد

یزدفردا "سرویس خبر"روابط عمومی:ميدان و زيرگذر مهديه يزد همزمان با سومين سالروز سفر مقام معظم رهبري به يزد 110 روز زودتر از موعد مقرر به بهره برداري رسيد و با حضور مردم شهر و مسئولان افتتاح گرديد.


 پروژه ميدان وزيرگذر مهديه يزد كه هزينه اي بالغ بر 44 ميليارد ريال در برداشته است، 110 روز زودتر از موعد مقرر و طي مراسمي همزمان با سومين سالروز سفر مقام معظم رهبري به يزد مورد بهره برداري قرار گرفت.

اين پروژه كه به صورت تقاطع غيرهمسطح در قالب ميدان و زيرگذر در محل تقاطع بلوارهاي منتظرقائم، طالقاني و امام جعفر صادق (ع) به اجرا در آمده است با طول رمپ و پل به متراژ 530 متر و عرض كل 30/16 متر و ارتفاع 80/5 متر، 1100 تن آرماتور مصرفي، 40 هزار متر مربع سطح آسفالت، هفت هزار متر مكعب خاكريزي، 11 هزار متر مكعب بتن ريزي، 70 هزار متر مكعب خاكبرداري كمتر از شش ماه با پيمانكاري سازمان عمراني شهرداري يزد تكميل شده است.

خاطرنشان مي شود: 70 درصد از عمليات اين تقاطع طي دو ماه پس از آغاز عمليات آن و در سوم مهرماه با هدف روان سازي و تسهيل عبور و مرور به انجام رسيد.

استاندار يزد در مراسم بهره برداري از اين پروژه كه با حضور پرشكوه مردم و مسئولان در ساعت 10 صبح روز دوازدهم دي ماه برگزار شد با اشاره به سالروز سفر مقام معظم رهبري به يزد اظهار داشت: مردم نجيب و انقلابي يزد در اين روز، استقبال بي بديلي از جانشين امام زمان (عج) و ولي امر مسلمين به عمل آوردند.

محمدرضا فلاح زاده گفت: مهمترين دستاورد اين سفر پرخير و بركت ، پيوند امام و امت و تجديد پيمان مجدد با شهداي والامقام، آرمانهاي بلند حضرت امام خميني (ره) و رهبر معظم انقلاب است.

فلاح زاده همچنين با اشاره به خدمات مؤثر شهرداري يزد در حوزه عمران شهري خاطرنشان كرد: شهرداري با برنامه ريزي و بهره گيري از تجربيات صاحب نظران و تلاش ها و پيگيريهاي شوراي اسلامي شهر و شهردار، كارهاي خوبي را به ويژه در بحث زيرگذرها، روگذرها و تعريض پل هاي قطار به انجام رسانده است كه جاي تقدير دارد.

شهردار يزد نيز در اين مراسم با بيان اينكه پروژه مهديه به عنوان دهمين تقاطع غيرهمسطح در دوره سوم شوراي اسلامي شهر به بهره برداري رسيده است، ضمن برشمردن دشواريهاي فعاليت هاي عمراني مراتب تقدير و تشكر خود را از همه دست اندركاران پروژه اعلام نمود.

همچنين رئيس شوراي اسلامي شهر يزد، معاون فني و عمراني شهرداري و مديرعامل سازمان عمراني شهرداري يزد در اين مراسم به ايراد سخنراني پرداختند.

رونمايي و امضاء تمبر يادبود، پرده برداري از سنگ بناي ميدان و زيرگذر مهديه يزد نيز از ديگر برنامه هاي مراسم بهره برداري از اين تقاطع غيرهمسطح بود.

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا