مدیر کل ارشاد یزد در برنامه گفتگوی صدا و سیما:
52 کتابخانه باز در ایام ا... دهه فجر راه اندازی می شود

یزدفردا "سرویس خبر"مدیر کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان یزد با اشاره به اینکه شعار و سرلوحه این اداره کل در بحث کتاب و کتابخوانی ، اهداء کتاب ، زندگی خوب با بصیرت است ،اظهار داشت : این اداره کل نسبت به سال گذشته 7 برابر کتاب اهداء نموده است .

محمود عالیشوندی که در برنامه گفتگوی صدا و سیمای مرکز یزد شرکت نموده بود،با بیان این مطلب افزود : اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان یزد بر خلاف سالهای گذشته امسال در بحث اهداء کتاب شعی کرد با تنوع موضوعات و عناوین ،دور جدیدی از اهداء کتاب را داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه جلسات اهداء خرید کتاب به صورت منظم برگزار می شود ،تصریح کرد:تا کننون با برگزاری 3 جلسه هیات خرید کتاب بالغ بر 18 میلیون تومان کتاب از نویسندگان و ناشرین یزدی خریداری شده است .

مدیر کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان یزد در ادامه از حمایت این اداره کل از راه اندازی کتابخانه های باز خبر داد.

عالیشوندی گفت : در ایام دهه فجر امسال 52 کتابخانه باز راه اندازی می شود.

وی ادامه داد : این تعداد کتابخانه برای نمونه در 52 روستای شهرستان صدوق با همکاری دهیاران این روستاها راه اندازی می گردد.


عالیشوندی همچنین به قدمت 104 ساله صنعت چاپ در استان یزد اشاره کرد و گفت : 35 چاپ افست، 9 چاپ دیجیتال ، 2 صحافی و 45 ناشر در استان فعالیت می نمایند.

وی با اشاره به اینکه باید به صنایع جانبی چاپ توجه جدی شود تصریح کرد : استان یزد این ظرفیت را دارد که اگر سرمایه گذاری مناسبی در این خصوص انجام شود بازدهی عالی را در پی خواهد داشت.

این مقام مسئول افزود : از سرمایه گذارانی که در صنایع چاپ جانبی وارد شوند این اداره کل حمایت خواهد نمود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد در بخش دیگر سخنانش با اشاره به فعالیت 77 نشریه در سطح استان یزددرمورد نوع حمایت از نشریات اظهار داشت : باید به گونه ای عمل نماییم که بخش های مختلف جامعه در بسته فرهنگی خود به مطبوعات محلی توجه نمایند.

وی تصریح کرد : درخواست ما از دستگاه های اجرایی این است که درصدی از بودجه فضائل اخلاقی و فرهنگی خود را به خرید مطبوعات محلی اختصاص دهند.


  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا