انجمن دوستداران و حافظان خشت خام خواستار تمديد مهلت ماندن منشور كوروش شد


یزدفردا "سرویس خبر:انجمن دوستداران و حافظان خشت خام با ارسال نامه ای خواستار تمديد مهلت ماندن منشور كوروش در ايران شد .


مدير انجمن دوستداران و حاميان خشت خام اظهار داشت : در زمان آوردن اين منشور كه باعث خوشحالي و مسرت حاميان و دوست داران ميراث فرهنگي و هويت ملي ايران شده با ارسال نامه از سوي اين انجمن و ديگر انجمن ها ضمن اظهار تقدير از اين حركت سازمان ميراث فرهنگي، از همه مردم و علاقه مندان به تاريخ و هويت ايراني درخواست شد كه به موزه ملي رفته و از اين اثر تاريخي ديدن كنند.


عليرضا صادقي افزود: حال در زماني كه فقط هفت روز به پايان مهلت ماندن اين منشور در ايران باقي مانده است اين انجمن درخواستي تهيه كرده و طي نامه رسمي به ساير انجمن هاي ميراث فرهنگي و با هماهنگي و پيگيري و ارسال نامه اي به رياست سازمان ميراث فرهنگي خواستار تمديد ماندن منشور در ايران شده است .


وي علاوه بر اين از اقداماتي كه در اين زمينه توسط اين انجمن انجام شده نام برد و اضافه كرد: برگزاري همايش بزرگ تشكل هاي ميراث فرهنگي کشور در یزد و شب نشینهای بزرگداشت استاد پیرنیا و هزارمین سال سرایش شاهنامه فردوسی ، صدور بيانيه براي بازديد گسترده از منشور توسط علاقه مندان و همچنين دعوت از صدا و سيما براي اطلاع رساني گسترده در اين زمينه از مهمترين اقدامات اين انجمن بوده است .

صادقي همچنين اظهار اميدواري كرد زمينه اي بوجود آيد منشور تا ايام نوروز در ايران باقي بماند تا دانشجويان و علاقه مندان از سراسر شهرستان ها و حتی گردشگران خارجی براي ديدن آن به تهران بيايند .

وي بيان كرد: بسيار خوشحاليم و باعث شور و شعف ايرانيان است كه چنين يادگاري از گذشته داريم و انتظار مي‌رود حال كه زمان زيادي تا 20 دي ماه باقي نمانده است ،مردم فرصت را از دست نداده و در اين زمان باقي مانده نهايت استفاده را ببرند .

صادقي خاطرنشان كرد: كساني كه موفق به ديدن اين اثر ارزشمند نشده اند در اين چند روز باقي مانده به موزه ملي مراجعه كنند زيرا ممكن است اين فرصت ديگر تكرار و اين مهلت ديگر تمديد نشود .


  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا