باهدف اطلاع رسانی شفاف به همشهریان
رئيس سازمان بازرگاني استان يزدخبر داد :

افزايش بازرسي‌ها در هفته دوم اجراي قانون هدفمند شدن يارانه‌ها



یزدفردا "سرویس خبر"هدفمندکردن یارانه ها" روابط عمومي سازمان بازرگاني استان يزد: رئيس سازمان بازرگاني استان يزد گفت: با گذشت بيش از دو ماه از اجراي طرح نظارتي ويژه هدفمندي يارانه‌ها، مجموع بازرسي‌هاي انجام گرفته از واحدهاي صنفي به سي و چهار هزار و 954 مورد رسيد.

مهراب اسكندري گفت: همزمان شدن هفته دهم اجراي اين طرح نظارتي با دومین هفته اجراي قانون هدفمندي يارانه‌ها، موجب شد تا تعداد بازرسي‌ها در اين دو هفته در مقايسه با هفته‌هاي پيش از آن افزايش چشمگيري داشته باشد.

وي تعداد بازرسي‌هاي انجام شده در هفته نهم را 11 هزار مورد اعلام كرد و تصريح نمود: اين تعداد بازرسي در حالي انجام گرفت كه ميانگين تعداد بازرس‌ها در اين مدت نزديك به 60 بازرس سازمان بازرگانی ومجمع امور صنفی بوده است.

رئيس سازمان بازرگاني استان يزد با بيان اينكه حاصل بازرسي‌هاي انجام گرفته طي بيش از دو ماه اجراي طرح نظارتي ويژه هدفمندي يارانه‌ها، تشكيل 1426 فقره پرونده به ارزش پرونده‌هاي تشكيل شده بيش از 1 ميليارد و 657 ميليون و 241 هزار تومان بوده است، اظهار داشت: از مجموع اين تعداد پرونده 1675 فقره پرونده براي بررسي و صدور رأي به سازمان تعزيرات حكومتي ارسال شده است.

وي در ادامه به توضيح آمار تفكيكي بازرسي از گروه‌هاي كالايي مختلف پرداخت و گفت: در مجموع ده هفته اجراي طرح نظارتي ويژه هدفمندي يارانه‌ها در استان يزد و در ميان 12 گروه كالايي كه به طور ويژه مورد بازرسي قرار مي‌گيرند گروه كالايي گروه كالايي مواد لبني با 3هزارو563 مورد بيشترين سهم را به خود اختصاص داد و در مقابل گروه كالايي نهاده‌هاي دامي شامل جو، ذرت، كنجاله، كود و سموم با754 مورد بازرسي در رتبه دوازدهم قرار گرفت.

مهراب اسكندري گفت :گروه غلات و حبوبات از جمله نان ، برنج، ماكاروني ، عدس، لوبيا، نخود و لپه با 3هزارو436 مورد بازرسي در جايگاه دوم بيشترين تعداد بازرسي قرار گرفت و گروه مواد پروتئيني شامل گوشت قرمز، گوشت مرغ و تخم‌مرغ با 3هزارو348 مورد بازرسي در جايگاه سوم بيشترين بازرسي‌ها را به خود اختصاص داد.

وي با اشاره با اينكه در مدت زمان ذكر شده براي گروه ميوه بالاخص سيب، موز، نارنگي و پرتقال با 3هزارو329 مورد و گروه كالايي سيب‌زميني، پياز، گوجه فرنگي و رب گوجه‌فرنگي با3 هزار و 287 مورد بازرسی، رتبه‌هاي چهارم و پنجم بالاترين ميزان بازرسي به ثبت رسيد ، افزود: در اين مدت بازرسان سازمان‌هاي بازرگاني استان يزد 2 هزار و 666 مورد بازرسي از گروه كالايي قند و شكر انجام دادند تا اين گروه در رتبه ششم جدول قرار بگيرد.

وي از ثبت رتبه هفتم بيشترين بازرسي‌هاي انجام گرفته با 2 هزارو 619 موردبنام گروه کالایی پودرهاي شوينده اعم از دستي و ماشيني خبر داد و تصريح کرد: گروه مصالح ساختماني شامل شمش ، تير‌آهن ، ورق، ميلگرد، و سيمان با 2 هزارو 389 مورد بازرسي در رتبه هشتم و پيش از گروه چاي و خرما با 1 هزارو 995 موردبازرسی قرار گرفتند.

وي گفت: دهمين و يازدهمين گروه‌هاي كالايي كه مورد بيشترين تعداد بازرسي‌ها قرار گرفتند ، گروه كاغذ شامل كاغذ چاپ ، تحرير و روزنامه و لاستيك خودرو اعم سواري ، باري و اتوبوس با 1 هزار و 825 مورد و گروه خدمات عمومي با 1هزارو464 مورد بازرسی بوده‌اند.

اسكندري در پايان با اشاره به افزايش چشمگير ميزان ارتباط و ارسال گزارش‌هاي مردمي دردو هفته پشت سر گذاشته شده از اجراي اين طرح نظارتي ويژه مطرح كرد گزارش‌ها و شكايات مردمي واصل شده در اين مدت از 2 هزارو 100 مورد فراتر رفت كه بيانگر اثر بخش بودن تبليغات و اطلاع‌رساني‌هاي انجام گرفته در اين بخش است.

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا