وزیر مسکن و شهرسازی در یزد:استان یزد در زمینه مسکن مهر جزء استان های برتر است

وزیر مسکن و شهرسازی در نشست شورای مسکن استان یزد که با حضور استاندار، معاون امور عمرانی استاندار و اعضای این شورا در محل سالن حمیدیا استانداری برگزار شد گفت: استان یزد در زمینه مسکن مهر جزء استان های برتر است.

به گزارش روابط عمومی استانداری یزد، " علی نیکزاد" در ابتدای این نشست ضمن گرامیداشت حماسه نهم دی ماه سال 1388 گفت: نهم دی ماه، روز بیعت مردم با حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری(مدظله العالی) است.

وی افزود ریاست جمهوری و دولت دهم با عزمی راسخ در راستای گام برداشتن در راه امام خمینی(ره) سعی دارد تا پایان دوره خدمتگزاری خود، مشکلات مردم و بویژه جوانان را درزمینه تامین مسکن برطرف سازد.

وزیر مسکن و شهرسازی خاطرنشان ساخت: اجرایی شدن پروژه های مسکن مهر در سراسر کشور مورد نظر و توجه مقام معظم رهبری(مدظله العالی) و تاکید رئیس جمهور است و دولت سعی دارد که با بهره گیری از این روش مسکن را از کالای تجاری به کالای مصرفی تبدیل کند.

وی افزود: در سراسر دنیا با افزایش صدور پروانه واحدهای مسکونی قیمت نیز افزایش پیدا می کند در صورتی که در کشور با برنامه ریزی های دقیق و اجرای پروژه های مسکن مهر با افزایش 58 درصدی صدور پروانه واحدهای مسکونی قیمت مسکن نیز ثابت مانده و افزایش نداشته است.

نیکزاد در بخش دیگری از سخنان خود از میزان پیشرفت پروژه های مسکن مهر استان یزد ابراز رضایت نمود و گفت: استان یزد در زمینه مسکن مهر جزء استان های برتر است و امیدواریم در قله رفع مشکلات مردم در مسکن مهر کشور قرار بگیرد.

وی در پایان از زحمات خواجه رضایی تقدیر و تشکر نمود و برای یادگاری رئیس جدید سازمان مسکن و شهرسازی استان یزد آرزوی توفیق کرد.

استاندار یزد نیز در این نشست با اشاره به دقت وزارت مسکن و شهرسازی در بررسی فنی و کارشناسانه مسائل مربوطه گفت: وزارت مسکن و شهرسازی به تعهدات خود در قالب مصوبات دور اول و دوم سفر هیئت دولت به استان یزد به طور کامل عمل نموده است.

فلاح زاده در ادامه تصریح کرد: با توجه به برخورداری استان یزد از نیروهای فنی و تحصیل کرده کیفیت ساخت پروژه های مسکن مهر در این استان مطلوب بوده و مشکل خاصی را به همراه نداشته است.

وی افزود: با برگزاری منظم جلسات پیگیری اجرای پروژه های مسکن مهر در استان یزد، در مجموع این پروژه ها پیشرفت خوب و مناسبی داشته است.

همچنین در ادامه این نشست رئیس سازمان مسکن و شهرسازی استان یزد گزارشی در سه فصل واگذاری زمین های مسکن مهر استان، وضعیت ساخت و ساز و پیشرفت فیزیکی مسکن مهر در یزد و وضعیت پرداخت تسهیلات بانکی و آماده سازی و ساخت مسکن مهر استان ارائه کرد.

در ادامه این نشست میزان اجرایی شدن مصوبات قبلی بررسی و اعطای تسهیلات به 6 هزار نفر از متقاضیان مسکن مهر دراستان یزد، تخصیص زمین احداث 1000 واحد مسکونی برای خانواده های تحت پوشش کمیته امداد حضرت امام خمینی(ره) و1000 واحد مسکونی برای خانواده های تحت سرپرستی بهزیستی به تصویب رسید.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا