پنجمین سفر شهرستانی خبرنگاران استان؛
اصحاب رسانه و جراید از پروژه های مهم شهرستان بافق دیدن کردند


یزدفردا "سرویس خبر "روابط عمومی:خبرنگاران استان در پنجمين سفر شهرستاني خود که به همت روابط عمومی استانداری یزد انجام می پذیرد، با حضور در شهرستان بافق ضمن شركت در نشست مطبوعاتي فرماندار، از برخي پروژه هاي مهم عمراني اين شهرستان بازديد كردند.

 خبرنگاران استان یزد در بدو ورود به شهرستان بافق با حضور در محل امام زاده عبدا... این شهرستان ضمن زیارت این بقعه متبرکه، با حضور بر مزار شهدای والا مقام به مقام شامخ شهدای هشت سال دفاع مقدی ادای احترام کردند. امامزاده عبدالله (ع) در حومه شهرستان بافق قرار دارد و در قرن هفتم هـ. ق ساخته شده است. بنای این امامزاده شامل سردر، هشتی ورودی، اتاق مدخل و اتاق اصلی است. از ویژگی های این بقعه، گنبد بلند، کاشیکاری های داخلی و خارجی آن و نیز چراغ های کوچک گلی با لعاب فیروزه ای است که از قدیم خارج گنبد را روشن می کرده است.

خبرنگاران سپس با حضور در محل فرمانداری بافق در نشست مطبوعاتی فرماندار شرکت کردند. ذبیح ا... خواجه ای در این نشست ضمن گرامیداشت نهم دیماه روز پیوند عاشورایی امام و امت با اشاره به این که دشمنان اسلام و انقلاب از آغاز پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران دست به توطئه های گوناگون زدند گفت: هدفمندسازی یارانه ها نیز به عنوان بزرگ ترین تحول اقتصادی کشور به دنبال همین تهدیدها و تحریم های دشمنان شکل گرفته است. وی ادامه داد: کشور ایران به رغم آن که بزرگ ترین ذخایر انرژی دنیا را داراست و از منابع عظیم نفت و گاز برخوردارست اما باز هم در برخی از موارد وارد کننده انرژی هستیم.

خواجه ای یکی از دستاوردهای مهم قانون هدفمندسازی یارانه ها را نجات از تحریم های اقتصادی و تهدیدات دشمنان ارزیابی و از همراهی و همکاری صمیمانه مردم در اجرای این قانون قدردانی کرد.

فرماندار بافق در ادامه با اشاره به سالروز نهم دیماه گفت: دشمنان انقلاب که بعد از انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری از طریق جنگ نرم قصد ضربه زدن به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را داشتند با درایت رهبر عظیم الشان انقلاب و هوشیاری مردم با شکست سنگینی مواجه شدند.

خواجه ای در ادامه نشست مطبوعاتی خود به سئوالات خبرنگاران در حوزه های مختلف پاسخ داد.

خبرنگاران با حضور در محل مسجد جامع بافق نماز ظهر و عصر را به امامت حجت الاسلام و المسلمین سید جواد سلیمانی بر گزار کردند. امام جمعه بافق سپس در جمع خبرنگاران ضمن خوشامدگویی، نهم و دوازدهم دیماه، روز پیوند عاشورایی امام و امت و سالروز ورود مقام معظم رهبری به استان یزد را گرامی داشت و با اشاره به فتنه بعد از انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری گفت: مردم با حضور عظیم و باشکوه خود در راهپیمایی نهم دیماه، مایه استحکام نظام شدند و این حماسه در تاریخ ماندگار شد.

وی سپس با اشاره به ویژگی های شهرستان بافق گفت: خوشبختانه در دولت نهم و دهم اقدامات و حرکات خوبی در شهرستان بافق صورت گرفته، اما با توجه به سرمایه های ارزشمندی که در این شهرستان وجود دارد هنوز جا برای کار بسیار است.

سلیمانی از مسئله گازرسانی، تسریع در احداث جاده یزد – بافق و ساماندهی مبلمان شهری به عنوان مهم ترین مسائل مورد درخواست مردم این خطه یاد و بر پیگیری آنها تاکید کرد.

خبرنگاران سپس از پروژه تعریض بلوار وحشی بافقی این شهر دیدن کردند. این پروژه با اعتباری بالغ بر 120 میلیارد تومان در دست اجرا می باشد.

بازدید از پروژه مسکن مهر شهرستان بافق، که در فاز اول احداث 284 واحد را شامل می شود و تاکنون 49 میلیارد ریال هزینه در برداشته است، بازدید از ایستگاه قطار مبارکه و همچنین پروژه عظیم فولاد بافق از دیگر برنامه های این سفر بود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا