مصلحي در جمع طلاب مدرسه فيضيه قم:
به ‌هم‌ ريختگي ضد انقلاب بي‌نظير است


یزدفردا  وزير اطلاعات گفت: به هم ريختگي ضد انقلاب در خارج از كشور به اذعان خودشان در 30 سال گذشته بي‌نظير است.


به گزارش خبرگزاري فارس از قم، حجت‌الاسلام حيدر مصلحي چهارشنبه شب در نشست سياسي در مدرسه فيضيه قم، با اشاره به شرايط، مقتضيات و مولفه‌هاي ايجاد فتنه در جامعه در سخناني اظهار داشت: افراد در شرايط فتنه قدرت تشخيص حق از باطل را از دست داده و معيار سنجش حق را با مواضع خواص مي‌سنجند.

وي با بيان اينكه در شرايط فتنه مرز ميان دوست و دشمن از ميان مي‌رود خاطرنشان كرد: هرگاه فتنه از پشتوانه هرچند اندك مردمي برخوردار باشد مهار آن را دشوارتر خواهد كرد كه در جريان فتنه اخير برخي سران فتنه از عقبه مردمي و سوابق انقلابي برخوردار بودند.

وزير اطلاعات در ادامه افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامي سرمنشأ و عامل اصلي مهار فتنه 88 بودند، همانطور كه در سه دهه پس از انقلاب اسلامي همه دسيسه‌ها و توطئه‌هاي دشمنان با درايت امام راحل(ره) و مقام معظم رهبري خنثي شده است.

وي با بيان اينكه جريان فتنه از ابتداي انقلاب تا كنون يك زنجير به هم پيوسته و جريان واحد بوده و از سوي مستكبران غربي هدايت شده است تصريح كرد: سابقه فتنه به انتخابات سال گذشته برنمي‌گردد و يك پيشينه طولاني دارد و از همان ابتدا دشمنان به دنبال براندازي نظام اسلامي بودند.

مصلحي همچنين خاطرنشان كرد: پس از گذشت جريان فتنه از منزل "عليرضا بهشتي " يكي از سران فتنه جزوه‌اي را با ادبيات حزب توده به دست آورديم كه بسيار تكان‌دهنده بود و به خوبي نشان مي‌داد كه همه اقدامات در جريان فتنه 88 از قبل طراحي شده بود و آنها مي‌خواستند اسلام و انقلاب را از ريشه بخشكانند.

وي با اشاره به نقش موثر سران كشورهاي غربي و سرويس‌هاي جاسوسي بيگانه در تشكيل جريان فتنه و اتفاقات پيرامون آن اظهار داشت: جريان فتنه سال گذشته از جنس چالش نرم بود بنابر اين مواجهه با آن با ابزارهاي انتظامي چندان كارايي نداشته و نياز به شفاف‌سازي و بصيرت‌افزايي در جامعه داشت.

وزير اطلاعات در بخش ديگري از سخنان خود، به كارگيري مدارا و قاطعيت از سوي رهبر معظم انقلاب را از ديگر نكات ارزنده در مهار فتنه اخير دانست و گفت: ايشان ضمن آنكه در نماز جمعه پس از انتخابات با قاطعيت فرمودند كه اجازه ابطال انتخابات را نخواهند داد، با مدارا و فرصت دادن به جريان فتنه به دنبال ريزش حداقلي نيروهاي انقلاب بودند.

وي با اشاره به استراتژي معاندان نظام اسلامي مبني بر فشار از پايين و چانه‌زني از بالا خاطرنشان كرد: در دوران اصلاحات ضربات سنگيني بر پيكره نظام اسلامي وارد آمد كه شايد سال‌ها براي جبران آن زمان نياز است كه مي‌توان جريان فتنه اخير و مانع‌تراشي‌هاي آنها براي پيشبرد اهداف انقلاب را از جمله آنها دانست.

مصلحي با بيان اينكه مقام معظم رهبري همواره به دنبال حفظ و صيانت از وحدت جامعه بودند اظهار داشت: سران فتنه از ابتدا به دنبال قانون‌شكني بوده و هستند، اما رهبري بر فصل‌الخطاب بودن قانون همواره تأكيد كرده و محورهاي شبهه‌ناك فتنه را براي مردم كاملا تبيين مي‌كنند.

وي با بيان اينكه جنگ نرم دشمنان عليه نظام اسلامي در حقيقت حالت تدافعي در برابر جنگ نرمي است كه امام راحل(ره) عليه استكبار جهاني به پا داشتند، تصريح كرد: بي‌ترديد هرگاه در مسير آرمان‌ها و ارزش‌هاي امام و انقلاب گام برداريم در همه عرصه‌ها پيروز و سربلند خواهيم بود.

وزير اطلاعات همچنين افزايش اقتدار جمهوري اسلامي در سطح منطقه و بين‌المللي، انزواي سياسي و مردمي جريان فتنه، انسجام بيشتر بين مردم و نظام اسلامي و شكست سنگين استكبار و بالارفتن ضريب امنيتي در كشور را از ديگر آثار و بركات مقابله با جريان فتنه عنوان كرد.

وي در ادامه افزود: در جريان فتنه اخير همه گروه‌ها و احزاب ضد انقلاب با وجود اختلاف در ميان خودشان، در برابر نظام اسلامي صف كشيده بودند، اما در اين جريان شكست قابل ملاحظه‌اي خوردند و امروز به هم ريختگي ضد انقلاب در خارج از كشور به اذعان خودشان در 30 سال گذشته بي‌نظير است.

مصلحي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به دستگيري شرور تروريست عبدالمالك ريگي در ماه‌هاي گذشته خاطرنشان كرد: اجراي عمليات هماهنگ و پيچيده نظامي و اطلاعاتي در اين جريان، اقتدار ايران اسلامي در همه عرصه‌ها را به رخ جهانيان كشانده و پيام‌هاي بسياري براي سران استكبار داشت.

وي همچنين برخي ويژگي‌هاي جنگ نرم و تفاوت آن با جنگ سخت را مورد توجه قرار داد و گفت: ايجاد منازعات عمومي از طريق شكل‌دهي تعمدي وضعيت اقتصادي نامناسب يكي از اهداف اصلي جنگ نرم دشمنان است.

وزير اطلاعات با بيان اينكه صهيونيسم جهاني براي پيشبرد اهداف شوم خود در كشورمان شبكه‌هاي اجتماعي گسترده‌اي را از طريق اينترنت و نهادهاي مردمي غيردولتي به‌وجود آورده است اظهار داشت: نيروهاي اطلاعاتي با آگاهي و هوشياري توانستند اين شبكه‌هاي اجتماعي را در هم بشكنند و افتخار ديگري براي كشورمان به ارمغان بياورند.

وي آغاز جنگ نرم در جوامع اسلامي را در سه مرحله عنوان كرد و افزود: مستكبران غربي ابتدا با شبيخون فرهنگي و ارسال فيلم‌ها و تصاوير مستهجن سعي در به انحراف كشيدن نسل جوان كشورهاي اسلامي و سست كردن ايمان و عقايد ايشان دارند.

مصلحي ادامه داد: تشكيل اپوزيسيون و گسترش عقايد روشنفكرانه غربي با به‌كارگيري واژه‌هاي عصر رنسانس و نيز فراهم آوردن مقدمات آشوب‌هاي سياسي در جوامع مسلمان ديگر مراحل جنگ نرم عليه كشورهاي اسلامي است.

وي تصريح كرد: جنگ نرم آنقدر نامحسوس در جوامع رشد پيدا مي‌كند كه گاه مردم به آساني متوجه شيطنت‌ها و توطئه‌هاي دشمنان نمي‌شوند و در برخي موارد از آن استقبال هم مي‌كنند و در اين ميان برخي نيروهاي خودي همصدا و همسو با دشمنان گام برمي‌دارند.

وزير اطلاعات برخي نقشه‌هاي آمريكايي براي عملياتي ساختن جنگ نرم در كشورمان را مورد توجه قرار داد و گفت: يكي از اين دسيسه‌ها كه دشمنان مدت طولاني بر روي آن مانور مي‌دادند القاء غير صلح‌آميز بودن انرژي هسته‌اي در كشورمان بود كه به‌حمدالله تير آنها به سنگ خورده است و آنها با وحشت از بومي‌سازي اين علم ارزشمند در ايران به ترور دانشمندان هسته‌اي كشورمان روي آورده‌اند.

وي تأكيد كرد: امروز سرويس‌هاي اطلاعاتي كشورهاي غربي طي سال‌هاي متمادي و با راه‌اندازي مراكز پژوهشي و تلاش بسيار توانسته‌اند به همه جزئيات فرهنگي و اجتماعي ما در عرصه‌هاي مختلف دست يابند، از اين رو توطئه‌هاي آنها پيچيده‌تر از گذشته و خطرناك‌تر از هميشه خواهد بود.

مصلحي در بخش پاياني سخنان خود حركت خودجوش مردمي در نهم دي‌ماه سال گذشته براي محكوم ساختن جريان فتنه را مورد توجه قرار داد و گفت: اين حركت خودجوش مردمي نشانگر عمق بصيرت و آگاهي مردم بود كه در واكنش هماهنگ به اقدامات فتنه‌گران به راه افتاده و بساط شوم سران فتنه را برهم زد.

وي با بيان اينكه همه شعارهاي مردم در روز نهم دي‌ماه حول يك محور يعني همان جايگاه ولايت فقيه تأكيد داشت خاطرنشان كرد: سران فتنه مقوله ولايت فقيه را به هيچ عنوان برنمي‌تابند و با اصل آن مخالف هستند و پس از رحلت حضرت امام(ره) به دنبال سانسور و از ميان برداشتن اين اصل مهم اسلامي بوده و هستند.

وزير اطلاعات با اشاره به سفر رهبر معظم انقلاب اسلامي به شهر مقدس قم و استقبال باشكوه مردم، علما و مراجع عظام تقليد از ايشان و خنثي‌سازي فتنه‌هاي دشمنان تصريح كرد: حركت پرشور و شعور مردم در نهم دي‌ماه چهره نفاق و ضد انقلاب را به خوبي برملا ساخته و آنها را در نزد همگان رسوا ساخت.

وي با اشاره به اجراي قانون هدفمندسازي يارانه‌ها و تلاش دشمنان براي متشنج ساختن فضاي كشور و ناكارآمد جلوه دادن دستگاه‌هاي اجرايي كشورمان خاطرنشان كرد: در سند چشم‌انداز 20 ‌ساله كشور ايران اسلامي كشوري توسعه يافته و كارآمد است كه رتبه نخست را در عرصه‌هاي مختلف در سطح منطقه به دست آورده است.

مصلحي تأكيد كرد: قانون هدفمندسازي يارانه‌ها بي‌ترديد ضرورتي اجتناب‌ناپذير براي دستيابي به توسعه پايدار و گسترش عدالت اجتماعي است كه با شجاعت از سوي دولت نهم و دهم به مرحله اجرا رسيده است.

وي در پايان اظهار داشت: جلسه ستاد هدفمندسازي يارانه‌ها هر شب به صورت منظم و مستمر در دولت برگزار شده و همه ابعاد و موضوعات آن به صورت دقيق مورد بررسي قرار مي‌گيرد و به‌حمدالله با پيش‌بيني‌هاي به عمل آمده پس از اجراي اين قانون امروز جامعه در يك آرامش و سكون بي‌نظير قرار گرفته است.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا