دبیرجشنواره جوانان مساجد کشور در یزد :
جشنواره های جوانان مساجد کشور در سال جاری در 27 رشته فرهنگی هنری و در 7 عنوان برگزار می شود.


مجتبی میرزائی نسب شب گذشته(10دی) درمراسم اختتامیه مرحله دوم جشنواره استانی جوانان مساجد یزد در تالار فرهنگ با اشاره به حضور جوانان در عرصه های فرهنگی هنری اظهارداشت: جشنواره های جوانان مساجد کشور در سال جاری در 27 رشته فرهنگی هنری و در 7 عنوان برگزار می شود.


وی از قرآن، هنرهای نمایشی، هنرهای تجسمی، نشریات تجربی، آواها و نغمه های آسمانی، شیوه های نوین تدریس ومعارف دین، شعر وقطعات ادبی به عنون عناوین جشنواره های جوانان مساجد کشور نام برد.


میرزائی همچنین با اشاره به لزوم بهره گیری از معانی و مفاهیم بلند قرآنی، تصریح کرد: جشنواره قرآنی مدها متان گل سرسبد جشنواره های جوانان مساجد کشور است.


محمد ملک ثابت، رئیس حوزه هنری استان یزد نیز در این مراسم گفت: لزوم کارکرد جریانات فرهنگی در مسجد بیشتر از ادارات، دانشگاه ها است.


وی با اشاره به جایگاه مقدس مسجد، خاطرنشان کرد: تراوش هنر وهنری که در این مکان شکل بگیرد مقدس خواهد بود.


ملک ثابت با اشاره به لزوم تاثیرگذاری هنرمسجدی در سطح جامعه افزود: جوانان مسجدی برای تاثیرگذاری بیشتر باید الفبای هنر روز را بیشتر شناخته ودر این مسیر حرکت کند.


وی با اشاره به کارکرد مجلس ازصدراسلام تا کنون تصریح کرد: در دولت های نهم و دهم بحث اهمیت مسجد شناسائی و سرمایه گذاری بیشتری بر روی مسجد صورت گرفت.


مسئول کانون مساجد استان یزد نیز در این مراسم گفت: برگزاری جشنواره های جوانان مساجد نقش مهمی در در رشد وپرورش جوانان مسجدی وآمادگی آنان برای پذیرش مسئولیت درآینده دارد.


علی حکیمیان با گرامیداشت حضور حماسی مردم در 9دی اظهار امیدواری کرد: با رشد و پرورش جوانان مسجدی و پذیرش مسئولیت های مختلف در آینده دیگر شاهد فتنه های مختف توسط خواص نباشیم.


وی با اشاره به لزوم رشد وتعالی جوانان مساجد در راستای ولایت وفرمایشات رهبری اظهارداشت: در سال جاری جشنواره استانی جوانان مساجد استان در7عنوان مصوب ستاد عالی در یزد برگزار می شود.


حکیمیان با بیان اینکه جشنواره آواها و نغمه های آسمانی، هنرهای نمایشی و شعر و قطعات ادبی در شهریوربرگزار شده است تاکید کرد: مرحله استانی جشنواره شیوه های نوین تدریس ومعارف دین ونشریات تجربی در بهمن برگزار خواهد شد.


وی با اشاره به برگزاری مرحله استانی جشنواره مدها متان تاکید کرد: جشنواره قرآنی خواهران و زیر 16سال برای اولین بار و به صورت استانی با هدف تشویق جوانان، نوجوانان وخوهران برگزار شده است.


گفتنی است، بیش از 420 نفر از جوانان مسجدی روز گذشته در مرحله استانی جشنواره قرآن (مدهامتان) و هنرهای تجسمی(ترنج) با یکدیگر رقابت کردند.


جشنواره مدهامتان به صورت کتبی و شفاهی در رشته های نهج البلاغه، مفاهیم، حفظ، قرائت، ابتهال، ترتیل و اذان وجشنواره هنرهای تجسمی نیز در بخش های نقاشی و طراحی، گرافیک، خوشنویسی، کاریکاتور و عکس برگزار شد.


مرحله اول جشنواره جوانان مساجد یزد با حضور بیش از 200 نفر اعضای کانون های مساجد در سه بخش آواها و نغمه های آسمانی، هنرهای نمایشی و شعر و قطعات ادبی در شهریور برگزار شد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا