شعار روز جهانی کتاب کودک در سال 2011 منتشر شد

یزدفردا "سرویس خبر"شعار روز جهانی کتاب کودک در سال 2011 با عنوان "کتاب‌ها یاد آورند!" توسط شاخه ملی دفتر بین‌المللی کتاب برای نسل جوان در کشور استونی منتشر شد.


به گزارش  سایت کتابک، هر چند روز جهانی کتاب کودک در دوم آوریل مصادف با 14 فروردین در زادروز هانس کریستین اندرسن نویسنده ادبیات کودک گرامی داشته می شود، اما شاخه ملی دفتر بین‌المللی کتاب برای نسل جوان در استونی، پیام، شعار و پوستر این روز را همزمان با شور و هیاهوی جشن کریسمس منتشر کرد.


پیام‌های روز جهانی کتاب کودک را هر سال یکی از پدیدآورندگان یکی از شاخه‌های ملی در دفتر بین‌المللی کتاب برای نسل جوان منتشر می‌کنند. به این ترتیب پیام، شعار و پوستر هر سال از سرزمینی برمی‌آید و رنگ و بوی فرهنگ و زندگی مردم آن کشور را همه جا پراکنده می‌کند.


نویسنده پیام امسال آینو پرویک و طراح پوستر آن یوری میلدبرگ است. در پیام امسال، نویسنده اهل استونی از داستان‌ و تاریخ می‌گوید، از این که تاریخ بر اساس سندها نوشته می شود؛ سندهایی که در آنها هیچ نشانی از زندگی مردم نیست. پرویک از تاریخی می‌گوید که روایتگر زندگی مردم در زمان‌های گذشته است؛ تاریخی که تنها در کتاب‌های داستان می‌توان پیدا کرد.


پیام امسال به داستان‌هایی اشاره می‌کند که زندگی گذشتگان را آن طور که واقعا بوده پیش چشم ما زنده می‌کنند و کتاب‌ها یادآور گذشته‌ها هستند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا