بررسي راه‌های ريشه‌كنی‌ بی‌سوادی قرآنی در جامعه:
 دکتر رحیمی نسب مدیرکل  بهزيستي استان يزد:
  آموزش حضوری جهت تخصصی كردن دوره‌های مفاهيمی قرآن مؤثر است



یزد " فاطمه نيكونژاد خبرنگاریزدفردا : يكی از اصول حرفه‌ای شدن در آموزش معنا و مفاهيم كاربردی آيات قرآن، داشتن مربی باتجربه به‌صورت حضوری برای فراگيران است.


«محمدحسين رحيمی‌نسب»، رئيس سازمان بهزيستي استان يزد در گفت‌وگو با خبرگزاری يزد فردا ، در رابطه با راه‌های ايجاد انس با قرآن در جامعه گفت: قرآن كريم در برگيرنده هدايت و سعادت انسان در دنيا و آخرت و در تمام مراحل زندگی رهبر و راهنمای انسان به سوی كمال است، كسانی كه با قرآن مأنوسند می‌توانند به كمك قرآن حق را از باطل تشخيص ‎دهند.


اين فعال قرآني ادامه داد: اگر ما بعد از سی‌سال گذشت پيروزی انقلاب اسلامی هنوز نتوانسته‌ايم انس با قرآن را در جامعه آن‌چنان كه دل‌خواهمان است يا بايد باشد داشته باشيم شايد بهترين كار بازنگری و آسيب‌شناسی فعاليت‌های متنوع قبل است كه هنوز هم با همان تنوع و بدون مديريت واحد دنبال می‌شود و يا شايد لازم باشد هم در سياست‌گذاری، هم در برنامه‌ريزی، هم در محتوا تجديد و دقت‌نظر كنيم، البته شرط اول مديريت واحد است.



اين مسئول در پاسخ به اين سؤال كه يكی از راه‌های ريشه‌كن كردن بی‌سوادی قرآنی چه می‌تواند باشد، افزود: مؤسسات بايد تلاش كنند هدف اصلی گم نشود يعنی همواره به ترويج قرآن فكر كنند ولی گاهاً ديده می‌شود به منافع يا شهرت مؤسسه توجه بيشتری می‌شود و حتی گاهاً ترويج قرآن در اين راه قربانی می‌شود كه ما بايد در ابتدا مربيان باتجربه استخدام كنيم سپس برای گسترش فعاليت‌های قرآنی بين عموم مردم، انگيزه در جوانان ايجاد كنيم.

وی در ادامه بيان كرد: يكی از اصول حرفه‌ای شدن در آموزش قرآن، داشتن مربی باتجربه به صورت حضوری برای فراگيران است.


رحيمی‌نسب در اين راه حضور خانواده، البته با سواد قرآنی را مؤثر دانست و گفت: كودك اولين تعاملات خود را با محيط آغاز می‌كند و در اين كانون اوليه اولين تأثير و تأثرات متقابل آغاز می‌شود و كم‌كم در فرآيند رشد و اجتماعی قرار می‌گيرد كه خانواده برای رشد فرزاندن خود می‌توانند آن‌ها را در مسيرهای درست با فرهنگ و دين خود تطبيق دهند.

اين مسئول در پايان راز موفقيت مؤسسات و مراكز قرآنی را برابری و يك‌ سياستی بودن عنوان و تأكيد كرد: برنامه‌ريزی در كارها و عمل كردن به صورت گروهی و در كل تحت يك مديريت واحد فعاليت كردن می‌تواند يكی از رازهای موفقيت مراكز قرآنی باشد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا