استاندار یزددر مراسم 9 دیماه دریزد :
شیخ صدوق پذیرفتن حاکمیت طاغوت را حرام و پیروی از رهبر و امام عادل را واجب می داند.


یزدفردا "سرویس خبر روابط عمومی:نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری گفت: 9دی ، یوم الله بصیرت و آگاهی مردم ایران اسلامی است.

، استانداریزد" روز پنج شنبه در مراسم بزرگداشت حماسه نهم دیماه که در با حضور آیت الله موحدی کرمانی نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری ، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد، و جمع کثیری از مردم ولایتمدار یزد در محل سالن اجتماعات مرکز تربیت معلم شهید پاکنژاد برگزار شده بود ،نظریات علما و فقهای بزرگ جهان تشیع را مورد اشاره خود قرار داد و گفت: بر اساس نظر شیخ مفید(ره) فقیه، مسئولیتی به سان پیامبر و امام دارد و باید مالیات را جمع و آن را در راه صلاح جامع هزینه کند، امر به معروف و نهی از منکر کند و اگر این مهم به کشته و مجروح شدن افرادی بیانجامد با اجازه فقیه امکان پذیر است.

وی اظهار داشت: تاکید میرزای نایینی نیز بر این بود که در زمانی که دسترسی به امام معصوم و پذیرش ولایت او ممکن نباشد؛ فقهای عادل، خودساخته و خدا محور بر امت و شیعیان ولایت دارند.

استاندار یزد همچنین به نظر شیخ صدوق(ره) در این رابطه اشاره کرد و افزود: شیخ صدوق پذیرفتن حاکمیت طاغوت را حرام و پیروی از رهبر و امام عادل را واجب می داند.

فلاح زاده ادامه داد: ابو صلاح حلبی می گوید: حکومت از سوی فقیه به عنوان نایب امام است و اجرای حدود، امر به معروف و نهی از منکر، جمع آوری مالیات و اعمال ولایت واجب است.

وی همچنین به آراء برخی دیگر از علما و بزرگان دینی در خصوص ولایت فقیه اشاره و تصریح کرد: دشمنان ما، دشمنان و مخالفان اعتقادی ما هستند که بارها عمود خیمه نظام یعنی ولایت فقیه را نشانه رفته اند.

عالی ترین مقام اجرائی استان، خاطرنشان ساخت: ولایت فقیه، ادامه ولایت ائمه اطهار(ع)، ولایت حضرت رسول الله(ص) و ولایت خداوند متعال است.

فلاح زاده، دسیسه های گوناگون دشمنان برای مبارزه با انقلاب اسلامی را یادآور شد و گفت: با درایت و رهبری حکیمانه رهبر معظم انقلاب(مدظله العالی)، توطئه های دشمنان یکی پس از دیگری خنثی شد.

وی نهم دیماه را روز بصیرت، روز شناخت دشمن درون، شناخت دشمنان بیرونی ، شمناخت توطئه های دشمنان خواند و افزود: دشمن بداند ؛ ما که از بلندای حرا آمده ایم ، از خم غدیر سیراب شده و در شط فرات غسل شهادت کرده ایم، گوش به فرمان رهبر انقلاب، تمام توطئه های دشمنان انقلاب و اسلام را خنثی خواهیم کرد تا انشاالله پرچم بر حق جمهوری اسلامی توسط رهبر معظم انقلاب(مدظله العالی) به دست مصلح کل حضرت بقیه الله(ارواحنا فداه) سپرده شود.

استاندار یزد در بخش دیگری از سخنان خود، فرا رسیدن سالروز سفر رهبر معظم انقلاب به استان یزد را گرامی داشت و به دستاوردهای این سفر، اشاره کرد.

فلاح زاده گفت: در جریان این سفر، 721 پروژه مصوب شد که در همان سفر 173 میلیارد تومان اعتبار به آن اختصاص یافت و در سالهای 88 و 89 به ترتیب 12 میلیارد و 42 میلیارد تومان دیگر اضافه شد.

اجرای راه آهن یزد- اقلید، احداث باند دوم جاده یزد – طبس، احداث نیروگاه زغال سنگ سوز طبس، آبرسانی به تفت و کمک به آبرسانی به 9 شهر از جمله مصوبات این سفر پر خیر و برکت بود که مورد اشاره استاندار یزد قرار گرفت.

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا