امام جمعه ابرکوه

صحیفه سجادیه زمینه ساز بیداری امت اسلامی بوده است

ابرکوه رحیم میر عظیم سرپرستی یزد فردا: امام جمعه ابرکوه، با گرامیداشت سالروز شهادت امام سجاد(ع) اظهار داشت: دوران سی و پنج ساله امامت آن حضرت، بسیار سخت و توام با اختناق بود که هر گونه ندای حق طلبانه ای در گلو خفه می شد و حضرت با توجه با آن فضی خفقان، شیوه ای جدید را برگزید و در قالب دعا، راهکارهای صحیح تربیت دینی جامعه را که از هر جهت بی نظیر بود در پیش گرفت و به بیان حقایق و استمرار دین خدا پرداخت که مجموعه آن صحیفه سجادیه نام گرفت.

وی این مجموعه گرانبها را، سراسر مشحون از مباحث عرفانی، معنوی سیاسی ، اجتماعی و فرهنگی خواند که تاکنون زمینه ساز بیداری امت اسلامی و سست کردن پایه های حکومت استکبارگران بوده است.

حسینی با اشاره به آغاز سال نو مسیحی اظهار داشت: پرونده سال 2010 بسته شد، اما پرونده فضاحت و جنایت غربی ها به سردمداری آمریکا هنوز باز است و این پرونده، پرونده سیاهی است که روی بشریت را، در حقوق بشر سیاه کرده است.

وی در این خصوص و با اشاره به ربایش معاون سابق وزارت دفاع افزود: آدم ربائی و بطور مثال ربودن علیرضا عسکری و زندانی کردن و کشتن بی گناهان، سیره این دولتمردان تروریست غربی است و معنای حقوق بشر برای آنان جز این نیست.

حسینی همچنین به طور مشروح در مورد سالروز ارسال نامه امام راحل به گورباچف نیز سخن گفت.


حسینی همچنین در خطبه اول نماز و در خصوص اداء حقوق اظهار داشت: اداء حقوق، بر همگان یک تکلیف شرعی، عقلی،عرفی و اخلاقی است که، به مقتضای مسئولیت پذیری بر ذمه انسان است.


  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا