مدیر کل ارشاد یزد: سند توسعه بخش فرهنگ به شورای برنامه ریزی استان ارائه شد

یزدفردا "مدیر کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان یزد گفت : سند توسعه بخش فرهنگ به شورای برنامه ریزی استان یزد ارائه شد.
محمود عالیشوندی در گفنگو باایرنا افزود:اولین سند توسعه بخش فرهنگ استان یزد از سوی اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان و با همکاری دستگاه های ذیربط تدوین شده و جهت بررسی و تصویب نهایی به شورای برنامه ریزی استان ارائه گردید.
وی اضافه کرد: در این سند با اتکاء به وضعیت حال حاضر شاخص های فرهنگی استان و تغییرات اخیر آن در پنج سال اخیر و با عنایت به نقاط ضعف و قوت این مقوله در استان یزد و نیز فرصتها و تهدیدهای پیش روی عرصه فرهنگ ترسیم شده است .
وی گغت: در این سند تقویت زیر ساخت های فرهنگی ، گسترش عدالت در توزیع منابع فرهنگی ، حرکت به سمت خودکفایی اقتصادی بخش فرهنگ ، ارتقای سطح کیفی فعالیت های فرهنگی ، اعتلای فرهنگ اسلامی و ملی ، حفظ و تقویت فرهنگ بومی استان یزد ، تقویت و برجسته سازی ویژگی های فرهنگی و ارزشی دارالعباده و ارائه الگویی از استان یزد به عنوان محل صلح و دوستی ، ترویج هنر و افزایش شور و نشاط اجتماعی از طریق مردمی کردن هنر، تشویق دستگاه های کمتر مرتبط به حمایت از فعالیت های فرهنگی و برنامه ریزی و تقویت پدافند غیرعامل به عنوان اهداف کلان این بخش مد نظر قرار گرفته است .
عالیشوندی تصریح کرد : متناسب با سند توسعه بخش فرهنگ راهبردها و برنامه های عملیاتی مناسب برای تحقق این اهداف تدوین شده است .
وی تاکید کرد که اجرای کامل و موفق این سند بدون همکاری و حمایت سایر دستگاه ها ممکن نخواهد بود.

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا