عالیشوندی مدیر کل  ارشاد  استان یزد با صدور بیانیه ای حادثه تروریستی تهران را محکوم کرد

یزدفردا :محمود عالیشوندی،مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد با صدور بیانیه ای حادثه تروریستی امروز تهران را که منجر به شهادت یک استاد دانشگاه و مجروح شدن یک استاد دیگر شد محکوم کرد.

به گزارش یزدفردا :متن کامل این بیانیه که نسخه ای از آن در اختیار یزدفردا قرار گرفته به شرح زیر است :

انا لله و انا الیه راجعون"

تهدید،تحریم و این بار ترور! رسواییِ استعمار، تنها ثمره ی این حرکات ننگین است.
زبونی دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ، ابدی وایثار، مقاومت و شهادت طلبی ملت مسلمان ایران پایان ناپذیر است.
اگرچه خبر شهادت دانشمندی مسلمان و استادی متعهد و نیز مجروح شدن مبارزی که در سنگر علم و تقوی به آرمان های انقلاب اسلامی وفادار بوده و هستند، دردناک و آزار دهنده است اما همین خون های به ناحق ریخته سه دهه است اسلام و ایران اسلامی را به بهترین و شیواترین طرز ممکن بیمه نموده است. خبر سوءقصد دشمنان ذلیل و کوردل به ساحت مقدس علم و دانایی بر ملل آزاده ی دنیا اثبات می نماید جبهه ی مقابل دولت مقدر جمهوری اسلامی ایران، منافقانی هستند اسیر استعمار گران پٌر از خشم و کینه که تمام ادعا و استدلالشان در دفاع از حقوق بشر و آزادی و زندگی مسالمت آمیز، چیزی نیست جز شعارهایی دروغین و نعره های مستانه ای که بوی خشم و جنون از آن استشمام می شود و مردم قهرمان و همیشه در صحنه که نیم قرن است پای نظام و اعتقاد و انقلابشان ایستاده اند را مصمّم تر و پایدارتر از همیشه به ادامه ی مسیری که قدم در آن نهاده اند ثابت قدم و استوار می سازد.
با شنیدن خبر ترور دو استاد دانشگاه شهید بهشتی این سؤال در ذهن متبادر می شود که کجایند مدافعان حقوق بشر و اندیشه و علم -که در راه محکوم نمودن ایران اسلامی و سرافراز به نقض حقوق بشر از هم سبقت می گرفتند- تا از خون به ناحق ریخته شده یک عالم ولایی، متدین و متخلق به اخلاق اسلامی و انسانی که به اذعان عام و خاص همواره در راه صلح و صلاح بشر گام برداشته و ایثارگرانه خود را وقف علم و دانش کرده، دفاع کنند؟ امروز تمام دانش و علم بدون هیچ خط و مرزی داغدار این غم جانکاه و مصیبت بزرگ هستند و به خدای یگانه و امام عصر (عج) پناه برده و ندای "انالله و انا الیه راجعون" سر می دهند.
اینجانب در کنار تمام اندیشمندان و عالمان ایران اسلامی در هر لباس و با هر پشتوانه ی علمی و دانایی ضمن ابراز تسلیت شهادت دکتر مجید شهریاری استاد دانشگاه شهید بهشتی به حضرت آیت الله العظمی خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی (دام ظله)؛ اعتقاد راسخ دارم که جامعه ی علمی و دانشگاهی با آن رهبر فرزانه عهد می بندندکه قدمی از جهاد و تلاش علمی در دانشگاه عقب نشینی نکرده و راه این عزیزان را در دستیابی به خود کفایی و استقلال علمی و فنی، به قوت ادامه دهند. دشمن کور دل هنوز به خیال خام خود است که اگر عالمی از ما را ترور کند، جامعه علمی کشور از آرمان های والای خود دست می کشد و عقب می نشیند و دچار رعب و هراس می شود. غافل از اینکه امام ما این درس را به مردم ایران آموخت که با شهادت هر فرزندی از این مرز و بوم، درختی تناور سر برآورده که هر روز با نشاط تر و با طراو ت تر گردیده و راه شهدا ادامه خواهد یافت.
همه ایرانیان و آزادگان جهان شاهد بر این مدعا بوده اند از زمان شهادت های قساوت بار عالمانی چون مطهری، مفتح و بهشتی و صدها عالم و اندیشمند دیگر انقلاب اسلامی، نهال علم و دانش در کشور هر روز پر بار تر و تناورتر گردیده است شهادت دکتر علیمحمدی در سال گذشته و امروز شهادت دکتر شهریاری اگر چه داغ های غیر قابل ترمیمی بر دل های دانشگاهیان بر جا می گذارد، تصمیم و عزم به خدمتگزاری به نظام مقدس اسلامی را استوارتر می گرداند.
ضمن محکوم نمودن این حرکت ننگین انتظار داریم جوامع علمی آزاده ی سر تا سر عالم نیز با محکوم نمودن این ترور کوردلانه به اربابان و نوکران دست نشانده ی آنان بفهمانند سنگر علم و دانش جایگاه کینه توزی و دد منشی نیست و این گونه حرکات رسوایی دوچندان کسانی را به همراه خواهد داشت که پشت پرده ی این حرکات ننکین را در اختیار افکار و امیال ستیزه جویانه خویش دارند.
در پایان ضمن آرزوی مغفرت و علو درجات برای شهید ارجمند دکتر مجید شهریاری از درگاه خداوند منان، سلامتی و طول عمر برای همسر مجروح این شهید و همچنین دکتر فریدون عباسی و همسرشان را مسئلت می نمایم.

یزدفردا


  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا