مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی استان یزد در گردهمایی ائمه جماعات  مساجد استان یزد :

اگر قصد مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن را داریم باید روحانیون فعال تر از گذشته در فعالیتهای فرهنگی و دینی به ایفای نقش بپردازند.

یزد :مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی استان یزد با اشاره به اینکه دشمنان انقلاب اسلامی آموزه های دینی ایران اسلامی را مورد هدف قرار داده اند گفت: در این راستا بیش از2هزار شبکه ماهواره ای در حال فعالیت علیه انقلاب اسلامی بوده که تمام آنها در کشور عزیزمان قابل دریافت می باشد.

به گزارش کانون مساجد استان یزد:محمود عالیشوندی در گردهمایی ائمه جماعات  مساجد استان یزد که در سالن جلسات این اداره برگزار شد خاطرنشان کرد: نقش روحانیون در این شرایط بسیار مهم بوده و در واقع کار رو حانیون در این برهه زمانی کاری جهادی می باشد.

وی در ادامه با تاکید بر این نکته که تمام دلسوزان نظام به ویژه روحانیون در این برهه زمانی وظیفه دارند که در مقابل هجمه های دشمنان به انجام فعالیتهای فرهنگی و دینی بپردازند اظهار داشت: اگر قصد مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن را داریم باید روحانیون فعال تر از گذشته در فعالیتهای فرهنگی و دینی به ایفای نقش بپردازند.

علی حکیمیان مسئول دبیرخانه کانونهای مساجد استان یزد  با اشاره به اینکه ائمه جماعاتی که در این گردهمایی حضور داشته اند جهت شرکت در یک دوره آموزشی به قم اعزام می شوند، گفت: این دوره آموزشی از 29 آبان به مدت 3 روز در شهر مقدس قم و در مجتمع یاوران مهدی (عج) برگزار می شود.

وی با بیان اینکه بیش از120 نفر از ائمه جماعات مساجد یزد به این دوره آموزشی اعزام می شوند تصریح کرد: در این دوره آموزشی اساتید برحسته کشوری حضور دارند.

حکیمیان ادامه داد: این دوره آموزشی در 5 کمیسیون شامل راهکارهای جذب و تربیت جوانان، نحوه پاسخگوئی به شبهات اعتقادی جوانان، راه های انس جوانان با قرآن و نماز، روش بیان احکام برای جوانان و نقش امام جماعت در مدیریت و سازماندهی کانونها برگزار می شود.

وی روان‌شناسی تبلیغ، جنگ نرم، مهارت‌های تفسیر، نماز، مهدویت، مدیریت فرهنگی، انقلاب اسلامی، جریان شناسی، تاریخ ولایت فقیه و آشنائی با فرقه های ضاله را از دیگر موضوعات این دوره آموزشی ذکر کرد.

شايان ذكر است، دوره آموزشی ائمه جماعات مساجد با عنوان سفيران آسماني از چهارم آبان آغاز شده و دوم آذر پایان می یابد.

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا