ویژه بیستمین جشنواره تئاتر استان یزد : 33

بیستمین جشنواره تئاتر استان یزد آغاز بکار کرد

بیستمین جشنواره تئاتر استان یزد با حضور مسئولین و هنرمندان استان یزد در تالار شرف الدین علی یزد آغاز بکار کرد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد ، مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی استان یزد ، نقش دستگاه های فرهنگی استان را در انجام فعالیتهای فرهنگی و هنری مهم برشمرد .
محمود عالیشوندی گفت : حمایت از تئاتر استان مختص به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد نیست بلکه دیگر دستگاه ها مانند شهرداری و آموزش و پرورش باید با این اداره کل در برگزاری جشنواره تئاتر همکاری نمایند.
دبیر بیستمین جشنواره تئاتر استان یزد برگزاری این جشنواره را محل بروز استعدادها و قابلیت های نمایش استان اعلام کرد.
وی افزود : تمام هنرمندان ما در زمینه تئاتر با تولید اثر هنری در بسط و گسترش فرهنگ نقش زیادی داشته اند و سعی شده در گردهمایی که هرساله برگزار می شود ، نیازهای آنان شناخته شود.
وی گفت : وجود این جشنواره ها می تواند تاثیر خوبی بر هنرمندان داشته باشد که راه یابی آنان به جشنواره های منطقه ای و کشوری انگیزه هنرمندان را چند برابر می کند.
در ادامه عباس ملازینلی دبیر اجرایی جشنواره هم شعار جشنواره امسال را ارتباط تنگاتنگ با مردم با ارتقای کیفیت آثار نمایشی عنوان و یاد آور شد : یکی از راهکارهای جذب مردم به تئاتر این است که هروقت که مردم اراده کردند ، تئاتری برای نمایش باشد .
وی گفت : برگزاری جشنواره ها هم به این دلیل است که کارهایی که در طول سال برای مردم اجرا می شود ارزیابی شود و ببینیم کدام ارتباط بهتری با مردم برقرارکرده است.
لازم به ذکر است نمایش هایی را که در این جشنواره به رقابت می پردازند نمایش های آغاز شیفتگی به کارگردانی علی جاور ، بود و نبود به کارگردانی محمود دهقان هراتی، پیچ تند به کارگردانی حمید محسناوی ، تمثال به کارگردانی ناصر سروی ، چای تلخ به کارگردانی صادق نصیری ، خوابیدم ، خواب دیدم ، خوابیدی به کارگردانی احمد ندافی و سعید شهریار ، سه نخ آخر به کارگردانی سلمان فرخنده ، گفتگوی بی پایان ستاره با مادرش به کارگردانی محمد رضا زارع زاده ، ناشناس به کارگردانی صاحب حایری زاده و یک سبد فحش برای شمسی خانم به کارگردانی سید هادی آقا بزرگی می باشد.

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا