با برگزاری شب شعری با حضور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی


روز ورود امام رضا و روز ابرکوه گرامی داشته شد


ابرکوه رحیم میرعظیم سرپرستی یزد فردا: چهارمین شب شعر شبیه باران با موضوع ابرکوه منزلگاه امام رضا(ع) شب قبل برگزار گردید.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد قدم نهادن امام رضا(ع) به شهر ابرکوه را مایه خیر و برکتی خواند که آثار آن تا ابد باقی خواهد ماند.

عالیشوندی با ذکر مثالی در مورد درخواست از خداوند در مایه برکت قرار دادن کوه سنگی جهت مردم، اذعان داشت: یقینأ مردم ابرکوه نیز مشمول دعای امام بوده اند.

وی برای مردم ابرکوه به جهت توفیقی که در برگزاری مراسم روز ورود امام رضا(ع) نصیبشان شده است آرزوی موفقیت نمود.

عالیشوندی همچنین سفر تاریخی امام از مدینه تا مرو را، ترسیم کننده جغرافیای شیعه ذکر نمود و این سفر را باعث رواج مذهب شیعه در این مناطق خواند که باعث شکوفائی شیعه گردید.

وی با انتقاد از برخی از کم کاری ها و با ذکر مثالی در مورد تلاش مسیحیان در رواج دین مسیح، خواستار توجه بیشتر در مفاهیم و شناساندن فرهنگ مهدویت گردید.

عالیشوندی اذعان داشت: می توانیم با استفاده از تعابیر شعری به بهترین نحو در شناساندن امام رئوف شیعیان تلاش کنیم.

وی همچنین از آمادگی این اداره کل،در برگزاری شب شعر امید و انتظار در ابرکوه نیز خبر داد.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد در شب شعر "شبیه باران" ضمن گرامیداشت سالروز ورود هشتمین امام همام حضرت علی ابن موسی الرضا(ع) خواستار توجه بیشتر اهالی هنر و اندیشه به عمق تاریخی این واقع ی عظیم شد.
 وی ضمن تمجید از برگزاری این گونه همایش ها آمادگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جهت برگزاری شب شعر "امید و انتظار"در نیمه ی شعبان سال آینده با محوریت شهرستان شاعر خیز ابرکوه را به اطلاع مسئولین هنری و اجرایی شهرستان ابرکوه و فعالین حوزه ی ادبیات و شعر رسانید.
اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد از چاپ تذکره ی شعرای معاصر ابرکوه حمایت می کند.
 محمود عالیشوندی در حاشیه ی شب شعر "شبیه باران" ضمن اعلام این خبر افزود : انتظار داریم در این مجموعه آثار طراز اول و شاخص شهرستان ابرکوه در قالبی زیبا و منحصر به فرد با دیدی علمی و سنجیده به زیور چاپ آراسته شود . محسن استوار مسئول انجمن شعر ابرکوه پیگیر مقدمات آماده سازی این اثر خواهد بود.


مدیرکل ارشاد استان از خدمات و نحوه ی اطلاع رسانی سایت خبری "یزد فردا" تجلیل به عمل آورد

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد که تعامل گسترده ای با اصحاب رسانه دارد در حاشیه ی شب شعر "شبیه باران" در ابرکوه ضمن عالی توصیف کردن جایگاه رسانه در رشد و تعالی فرهنگ و اعتلای هنر در جامعه ی اسلامی ، از خدمات و نحوه ی اطلاع رسانی سایت خبری "یزد فردا" تجلیل به عمل آورد وی در سخنانی کوتاه رسانه و جامعه ی خبری را بال های مدیریتی در پیشبرد اهداف سازمانی و اجتماعی بر شمرد و افزود: "یزد فردا"با رعایت اصول حرفه ای و متعهدانه ، تأثیر گذارترین و پر نفوذترین سایت خبری استان و منطقه است که توان حضور در سطوح بالای سایت های خبری-تحلیلی در فضای مجازی بابرخورداری از استانداردهای بین المللی را دارا می باشد.


دبیر انجمن حامیان میراث فرهنگی ابرکوه نیز در این مراسم، خواستار توجه بیشتر صدا و سیمای مرکز یزد به مراسم سالروز ورود امام رضا به ابرکوه گردید.

شایان ذکر است که حرکت امام رضا(ع) از پنج شنبه 15 محرم سال 201 مطابق با 27 مرداد سال 195 به دستور مأمون ،از مدینه آغاز می شود و یکشنبه هشتم ربیع الثانی همان سال برابر با 17 آبان نیز، شهر ابرکوه به قدوم امام رضا(ع) منور می گردد.

مردم ابرکوه نیز که همیشه این امر را از افتخارات خود می دانستند و با اعلام تاریخ رسمی این حضور پرخیر و برکت از طرف آستان قدس رضوی، از سال 1382 با راه اندازی کاروانی نمادین، در محل مسجد بیرون ابرکوه که منزلگاه امام رضا(ع) شناخته می شود ، این روز را که به نام روز ابرکوه خوانده می شود، گرامی می دارند.

امسال نیز به همین مناسبت، علاوه بر راه اندازی کاروان، شب شعر شبیه باران با موضوعیت ورود امام رضا(ع) و نمایشگاه خوشنویسی نیز برگزار شده است.
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا