تقدیر نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد از برگزارکنندگان جشنواره ملی خوشنویسی رضوی یزد در پنجمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان

یزدفردا "نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد در پنجمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان با اشاره به جایگاه و عظمت قرآن کریم گفت : فرامین قرآن کریم باید وارد زندگی همه ما شود و به نحوی برنامه ریزی نماییم که جامعه عمل کننده به قرآن باشد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد ، حجه الاسلام والمسلمین صدوقی خواستار نظارت دقیق و مستمر بر عملکرد مراکز و موسسات قرآنی در سطح استان شد.
امام جمعه یزد با اشاره به هتک حرمت به قرآن کریم و محکومیت این اقدام گفت : پس از این اقدام خوشبختانه توجه خوبی به قرآن و ترویج آن صورت گرفت .
حجه الاسلام والمسلمین صدوقی ضمن تبریک هفته اولیاء و مربیان با بیان اینکه باید ارتباط میان خانه و مدرسه با تعامل و همفکری اولیاء و مربیان بیشتر شود خواستار توجه هرچه بیشتر اولیاء دانش آموزان به رفتار، کردار و تحصیل فرزندشان شد.
رئیس شورای فرهنگ عمومی استان یزد از برنامه ریزان و برگزارکنندگان جشنواره ملی خوشنویسی رضوی در یزد بویژه استاندار و مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد جهت برگزاری با شکوه این مراسم تقدیر و تشکر نمود.
حجه الاسلام والمسلمین صدوقی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تبریک روز تربیت بدنی به کلیه ورزشکاران و مسئولین و کارمندان تربیت بدنی خواستار توجه بیشتر مسئولین در زمینه ورزش بانوان شد.
امام جمعه یزد با اشاره به برخی از افراد متکدی در سطح شهر که اغلب هم غیر یزدی هستند از مسئولان ذیربط خواست از گسترش این برنامه های ناشایست جلوگیری نمایند.
محمدرضا فلاح زاده استاندار یزد نیز در این جلسه با اشاره به فعالیت های گسترده مراکز و موسسات قرآن در استان خواستار ایجاد کارگروهی برای هماهنگی بیشتر و بهتر این مراکز شد.
نائب رئیس شورای فرهنگ عمومی استان یزد با اشاره به سفر رئیس جمهور کشورمان به لبنان و استقبال با شکوه از وی این استقبال را استقبال از انقلاب اسلامی ، امام خمینی(ره)) و رهبر معظم انقلاب و دستاوردهای خون شهداء و ملت ایران دانست .
حجت الاسلام و المسلمین یحیی زاده نماینده میبد و تفت در مجلس هم با اشاره به برکات انقلاب اسلامی بویژه در امر ورزش گفت : نجات ورزش کشور در گروه اجرای خصوصی سازی آن می باشد و باید بیشتر به ورزش اهمیت داده شود.
عضور شورای فرهنگ عمومی استان یزد در ادامه توجه به معانی قرآن کریم را در برنامه های قرآنی خواستار شد.
در این جلسه محمود عالیشوندی مدیر کل فرهنگ وارشاد اسلامی ضمن تبریک دهه کرامت و میلاد با سعادت امام رضا(ع) گزارشی از نحوه برگزاری جشنواره ملی خوشنویسی رضوی و حضور وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی را در استان ارائه نمود.
دبیر شورای فرهنگ عمومی استان یزد در ادامه به فعالیت های خوب صورت گرفته در حوزه هماهنگی ، توسعه و ترویج فعالیت های قرآنی در سطح استان از قبیل کمک های آموزشی ، عمرانی ، تجهیزاتی و برگزاری دوره های آموزشی حفظ و مفاهیم قرآن کریم و نمایشگاه های قرآنی در سطح استان اشاره نمود.

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا