یزدفردا :نماینده ولی فقیه دراستان اساسی ترین عامل پیروزی مردم در دفاع مقدس را وحدت وهمفکری مردم و پیروی از رهبری دانست.
در چهارمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان در سالجاری که با حضور حجت الاسلام والمسلمین صدوقی و اعضاء شورا برگزار شد امام جمعه استان با بیان فضائل ماه مبارک رمضان ابراز امیدواری کرد توانسته باشیم از برکات این ماه خداوند بهره کامل گرفته و ازمردم ومسئولین که در این زمینه برنامه ها و فعالیت های متفاوتی را انجام داده اند تقدیر و تشکر نمود.
رئیس شورای فرهنگ عمومی استان ضمن تبریک هفته دفاع مقدس یاد و خاطره شهیدان را گرامی داشت و اساسی ترین عامل پیروزی در دفاع مقدس را وحدت و همفکری مردم و پیروی از رهبری برشمرد و بر پاسداری از راه امام (ره) و شهیدان تاکید کرد.
نماینده ولی فقیه در استان به مناسبت آغاز سال تحصیلی تلاش و همت معلمان را در آموختن علم به دانش آموزان خواستار شد وبرنامه ریزی جهت کسب رتبه برتر در دانشگاهها و فعالیت های علمی در سال جاری را از ضروریات برشمرد.
رئیس شورای فرهنگ عمومی استان دراین جلسه از فعالیت های خوب صورت گرفته توسط مدیر کل فرهنگ وارشاد اسلامی و اصحاب فرهنگ و هنر استان جهت کسب رتبه برتر کشوری تقدیر و تشکر نمود.
دراین جلسه محمود عالیشوندی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد نیز ضمن گرامیداشت یاد وخاطره شهدای دفاع مقدس به کسب رتبه برتر کشوری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان از میان سایر استانها اشاره و از تلاش ، همراهی و همفکری مسئولین استان و اصحاب فرهنگ و هنر قدردانی نمود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی از افتتاح هشتمین جشنواره بین المللی خوشنویسی رضوی در 17 مهرماه خبر داد و مهمترین ویژگی امسال این جشنواره را وجود بیش از 60 اثر از اساتید کشور در بخش ویژه اساتید بیان نمود.
حجت الاسلام والمسلمین یحیی زاده نیز در این جلسه از افزایش بودجه فرهنگی کشور خبر داد و خواستار مدیریت و برنامه ریزی صحیح جهت هزینه نمودن آن شد.
نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی به برگزاری یادواره شهدا در شهرستانها و روستاها اشاره کرد و افزود : این آیین ها باید به دور از رقابت پذیری و اسراف و در شان مقام شهدا برگزار شود.
در ادامه علایی مدیر کل کتابخانه های عمومی استان گزارشی از وضعیت کتابخانه های استان ارائه کرد و گفت : هم اکنون 93 کتابخانه عمومی با زیربنایی معادل 57 هزار متر مربع و یک میلیون و سیصد هزار جلد کتاب و 115 هزار عضو ، استان یزد از لحاظ کتاب خوانی و نسخه کتاب در مقام اول کشوری قرار دارد.
مدیرکل نهاد کتابخانه های استان برگزاری سیر مطالعاتی آثار شهید مرتضی مطهری (ره) ، اجرایی شدن هاتف کتاب در سراسر استان، صدورکارت پژوهشی برای پژوهشگران ، طرح مطالعاتی مدیران استان ، برگزاری مسابقات بزرگ کتابخوانی و .... را از مهمترین برنامه های فرهنگی آن نهاد بیان کرد.


یزدفردا
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا