یزدفردا "مدیرکل ارشاد استان یزد در محکومیت هتک حرمت به قرآن کریم بیانیه ای صادر کرد

متن کامل  بیانیه محمود عالی شوندی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد  که نسخه ای از آن در اختیار یزدفردا قرار گرفته به شرح زیر است :

هرگونه عمل تحریک آمیز و توهین مدیریت شده! نسبت به شعائر دینی و مذهبی ؛ پشت پا زدن به عقلانیت ، علم و فطرت پاک انسانی است.

حافظه تاریخی بشر خوب به یاد داردهرگاه عقلانیت و منطق در تنگنای توطئه و دین ستیزی گرفتارآمد، جریاناتی را رهبری و مدیریت نمود که با اعمالی سخیف و غیر قابل دفاع! عقاید و باورهای مقدس و محترم توده های متفکر و صلح جوی جوامع مختلف دینی را هدف قرار داد و در زمان های مختلف و با حربه هایی متفاوت ،مدنیت و دین مداری را در برابر شدیدترین هجمه های سازمان یافته قرار داده و این گونه اعمال در اشکال هزار رنگِ فریب و نیرنگِ صهیونیستِ انسانیت ستیز ، باز هم دیده خواهد شد.

هجوم رسانه ای و تبلیغات مسموم بلندگوهای به ظاهر مدرن اما سخیف و عقب مانده ی صهیونیزم جهانی، این بار در سرزمینی که خود را مهد تمدن ، آزادی و احترام به تمام ادیان رسمی و غیر رسمی می داند، مرتکب احمقانه ترین حرکتی شد که بشر غار نشین نیز به حافظه و یاد خود چنین عمل ناپسندی را باور ندارد و به رسمیت نمی شناسد. اما در پهناورترین فضایی که بر هر دلیل ممکن خود را مدافع بی چون و چرای اشغالگرانی می داند که از کلمه و واژه حق نام نشانی نبرده اند، به ساحت مقدس کتاب آسمانی مسلمانان که جامعه ای هستند منسجم و مدافع انسانیت و مودت، یعنی قرآن؛ کتابی که مورد احترام تمامی ادیان است، جسارتی نابخشودنی صورت می گیرد و این در حالی است که سردمداران سیاسی آمریکا به بهانه های واهی و کودکانه به نام آزادی ابراز عقیده! کوچکترین واکنشی به این اعمال شنیع از خود بروز و ظهور نمی دهند و این سکوت معنا دار! نشان از این مهم دارد که: اولا شعار دین مداری سیاست مردان آمریکا از ریشه و بن مخدوش است و در نهایت ؛ مرتکب چنین اعمالی شدن قطع به یقین به یک مکانیزم سیاستگذاری شده و حمایت شده نیازمند است که دولت های مدافع صهیونیزم به خوبی کینه های فروخورده ی خود را در برابری با آموزه های انسانی اسلام با حرکت ناپسند و غیر انسانی اخیر نشان دادند .

ضمن محکوم نمودن این حرکت کاملا برنامه ریزی شده، سخت بر این باور استواریم که جامعه ی هنرمندان، همراه و همگام با دیگر جوامع اجتماعی و هم صدا با تمامی جریانات فکری وفرهنگی ،کوچکترین توهین و جسارت به هر کدام از شعائر مذهبی را نمی پسندد و تأکید بر این مهم داریم ادامه دادن و پافشاری بر این گونه حرکات خشم و واکنش انسان های آزاد اندیش و خداجو را به همراه خواهد داشت. در این حرکت شنیع که مورد تقبیح تمامی پیروان ادیان مختلف واقع شد، به خوبی رد پای دین ستیزِ صهیونیزم بی هویت، مشخص و مشهود است؛ که سکوت و واکنش بسیار ضعیف دولتمردان آمریکا همه را بر این باور استوار ساخت که آبشخور این دو رژیم نبایدفاصله ای زیاد از هم داشته باشد.

ضمن اعلام انزجار از این هتک حرمت غیر قابل گذشت، گوشزد می نماییم هرگونه عمل تحریک آمیز و توهین مدیریت شده! نسبت به شعائر دینی و مذهبی ؛ پشت پا زدن به عقلانیت ، علم و فطرت پاک انسانی است. و مهم تر این که اگر چه این عمل ناپسند و مذموم تحت پوشش مسیحیت انجام پذیرفت، اما مسلمانان بیدار و هشیار جهان هرگز حساب اینچنین گمراهانی را با پیروان راستین مسیح (ع) یکی نخواهند دانست.

امیدواریم دولت ها و ملل آزاد اندیش و خدا جو در برابر این عمل ننگین و اعمالی مشابه! سکوت اختیار ننموده و در یک واکنش همه جانبه و هماهنگ ، این فتنه ی کورِصهیونیستی را در نطفه خفه سازند وبه بانیان و پدیدآورندگان چنین اعمال ننگین و مذمت شده این پیام را یادآورد شوند که اهانت عقاید و مقدسات دینی هرگز نمی تواند بازیچه و دستآویزی برای حمله به باورها و رسیدن به اهداف و مقاصد سیاسی قرار گیرد .

محمود عالیشوندی

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا