بسم الله الرحمن الرحیم.

انما ولیكم الله و رسوله و الذین آمنوا الذین یقیمون الصلاة و یؤتون الزكاة و هم راكعون (55) و من یتول الله و رسوله و الذین آمنوا فان حزب الله هم الغالبون (56)مائده

روز جهانی قدس نشانگر انزجار امت اسلام از استكبار جهانی است.

روز قدس میراث گرانبهای بنیانگذار فقید جمهوری اسلامی و نشانی ازعمق دور اندیشی و هوشمندی امام خمینی (ره)است که بیانگر اعتقاد و پایبندی اش به اندیشه وحدت و انسجام اسلامی مقابل زورگویان و یکه تازان عرصه جهانی است . حماسه‌ی روز قدس یادآور فریاد رعدآسای امام راحل «ره» است که همچون صاعقه بر سر سفاکان صهیونیست فرود آمده و پژواک آن در جهان به ویژه درکشورهای اسلامی طنین افکن شد و مسیر مبارزه‌ی بی‌امان مردم فلسطین را شتابنده و توفنده ساخت . قدس محور هویت و اتحاد همان امتی است که مستضعفان زمین را وارثان واقعی می‌داند و برای زورمداری و بی‌عدالتی عمری کوتاه قائل و ایمان دارد که نصرت و پیروزی از آن صالحان و هدایت یافتگان خواهد بود. و دراین روز بزرگ، قدرت خداوند در گامهای استوار مردان و زنان مسلمان و دریای مواج و خروشان مسلمانان روزه دار نمود می یابد.دراین روز بزرگ، قدرت خداوند درگام‌های استوار مردان و زنان مسلمان و دریای مواج وخروشان مسلمانان روزه‌دار نمود می‌یابد .

این روز تاریخی تاییدی بر حقانیت حركت‌ها و جنبش‌های مردمی در كشورهای مسلمان و ملل آزادی‌خواه جهان در حمایت همه جانبه از مردم مظلوم و ستم‌دیده فلسطین است كه در انتظار روزی است كه انسان‌های آزاده شادمانی، آزادی و رهایی را هدیه‌شان كنند و روایت فتح و ظفر را بر فراز مسجدالاقصی قبله اولین مسلمین به اهتزاز در‌آورند.

«روز قدس» امسال در ابعاد داخلی نیز، نماد دیگری از وحدت همه دوستداران و علاقه‌مندان به اقتدار و استحكام نظام جمهوری اسلامی است. نظامی كه در طول یك‌سال گذشته، با رهبری هوشمندانه حضرت آیت‌الله خامنه‌ای(مد ظله العالی)، توطئه‌های تفرقه‌افكنانه را خنثی كرد و با گذر از آتش فتنه‌ای كه سلامت و وحدت جامعه اسلامی‌مان را تهدید می‌كرد، بتدریج به ساحل امن و سلامت رسید.

سخت امیدواریم این روز سر منشاء بزرگترین و مجلل ترین اتفاق تمامی اعصار بشری یعنی ظهور منجی تمامی مستضعفان عالم باشد که نیک می دانیم حضور و شرکت در مراسم تاریخی و جهانی روز قدس خود نشانه ای از علاقمندی و پایداری به تمام اندیشه های آزاد منشی و استواری در برابر استکبار جهانی می باشد . به امید پیروزی مسلمین جهان و آزادی قریب الوقوع قدس شریف.

و من الله التوفیق

محمود عالیشوندی

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد

یزدفردا



  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا