به
گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مهریز حجت السلام سید عباس طباطبایی مسئول دفتر فرهنگ دانشگاه آزاد اسلامی واحد مهریز گفت :این واحد دانشگاهی با تشكيل كميته‌هاي فرهنگي اساتيد، هسته‌هاي دانشجويي و ايجاد كانون شهروند مسوول تلاش كرده در زمينه‌هاي فرهنگي پيشتاز و موفق باشد

وي افزود: مشكل دنياي امروز اين است كه تزكيه و تهذيب در كنار علم پيشرفت نداشته و شرط لازم براي رسيدن به تزكيه رعايت موازين شرعي است. با توجه به تهاجم فرهنگي دشمنان و برنامه‌ريزي عليه دين اسلام به‌ويژه مذهب شيعه بايد با آگاهي رساندن به دانشجويان در تاييد مذهب شيعه و تبليغات مفيد و مستمر براي شركت در نماز جماعت، تبليغات منفي دشمنان را خنثي كرد.
طباطبایی تصریح کرد:اسلام براي رسيدن به كمال دو بال علم و تقوا و تزكيه روح و روان را قرار داده و اولين كلمه نازل شده بر پيامبر اكرم(ص) از نوشتن و خواندن بوده و اين به سبب اهميت علم و دانش و از افتخارات مكتب اسلام است. وي افزود: با توجه به جنگ فرهنگي از سوي دشمنان لازم است كه با استفاده از افراد آگاه در برگزاري جلسات سخنراني، برگزاري مسابقات كتابخواني و برنامه‌ريزي دقيق، سطح بينش علمي و آگاهي دانشجويان را بالا برد و در مقابل تهاجم فرهنگي بيگانگان ايستاد.
وی خاطر نشان کرد نگاه مدبرانه به مسئله فرهنگ در دانشگاه يعني اينكه در مسائل فرهنگي دانشگاه بايد بر اساس يك نقشه و مهندسي فرهنگي با افق بلند حركت كنيم كه در اين صورت فرهنگ از حاشيه وارد متن دانشگاه‌‌ها مي‌شود.
طباطبایی تصريح كرد: وقتي فرهنگ اسلامي در دانشگاه‌ها شكل گرفت دانشجويان، اعضاي هيئت علمي و كاركنان زنجيروار به سمت قله‌هاي علم حركت خواهند كرد.
وی افزود: با نهادينه شدن فرهنگ اسلامي در دانشگاه‌ها، وظيفه‌شناسي، كار جمعي و بهاءدادن به پژوهش به صورت يك فرهنگ در خواهد آمد.
وي همچنين يادآور شد: دانشگاهي كه چنين فرهنگي را داشته باشد به تعبير مقام معظم رهبري كارخانه آدم‌سازي مي‌شود و سعادت جامعه در اين دانشگاه رقم خواهد خورد
وی همچنین از تهیه وتوزیع بیش از 100 سی دی نرم افزار قران در بین کارمندان وادارت مهریز خبر داد
طباطبایی در پايان سخنان خود از مديريت خوب و به‌كارگيري اساتيد دلسوز و شايسته و پيشرفت‌هاي چشمگير واحد مهریز تقدير كرد
 
یزدفردا                                                                                                                                           
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا