استاندار یزد گزارشی از اقدامات و فعالیت های دولت را در استان یزد ارائه كرد.

یزدفردا" محمد رضا فلاح زاده" پس از اقامه نماز جمعه در مسجد ملا اسماعیل یزد كه به مناسبت هفته دولت به ایراد سخنرانی می پرداخت، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره حضرت امام خمینی(ره) و شهدای والامقام ، هفته دولت را به دولتمردان به ویژه همه خدمتگزاران نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در استان یزد تبریك و تهنیت گفت.
به ه گزارش روابط عمومی استانداری یزد:وی با اشاره به شهادت شهیدان رجایی و باهنر و نامگذاری هفته اول شهریور ماه به نام هفته دولت گفت: اطلاع رسانی اقدامات و عملكرد انجام شده توسط مسئولان، پاسخگویی بیشتر مسئولان به مردم، زنده نگه داشتن یاد شهدای گرانقدر به ویژه رجایی و باهنر، تجدید میثاق با حضرت امام خمینی (ره)، شهدای والامقام و تجدید بیعت با رهبر معظم انقلاب (مدظله العای)، قدردانی از زحمات خدمتگزاران به مردم شریف ایران اسلامی در تمامی عرصه ها در هفته دولت این ایام را با سایر ایام متمایز ساخته است.
فلاح زاده در خصوص اقدامات و فعالیت های دولتمردان در استان یزد گفت: تعداد 2200 پروژه در عرصه های مختلف فرهنگی و آموزشی، حمل و نقل، گازرسانی، مخابرات، تربیت بدنی، تولیدی، آب و كشاورزی، خدمات بهداشتی در سراسر استان در حال اجراست.
وی افزود: در هفته دولت 405 پروژه در استان افتتاح خواهد شد كه از این تعداد پروژه، 306 پروژه در بخش عمران و آبادانی، 18 پروژه در بخش صنعت و 81 پروژه در بخش فرهنگی به بهره برداری می رسد.
استاندار یزد افزود: در عرصه های فرهنگی، اجتماعی و ورزشی 10 میلیارد تومان غیر از بودجه های دستگاه های فرهنگی استان در سه سال اخیر به مساجد و حسینیه ها، بسیج و راهیان نور، هیئت های مذهبی، مجتمع های فرهنگی و دفاع مقدس، امورات خیریه اختصاص یافته است.
وی با اشاره به پذیرش 6300 نفر از مراجعین در طول یك سال اخیر در حوزه دفتر ارتباطات مردمی استاندار گفت: 80 درصد مشكلات و درخواست های مراجعین با پیگیری های مسئولان این حوزه رسیدگی و برطرف شده و 20 درصد دیگر آن با منع قانونی در كار مربوطه روبه رو شده است.
مدیریت ارشد استان در ادامه به ارائه گزارشی از اقدامات و فعالیت های دستگاه های اجرایی استان یزد پرداخت.
فلاح زاده در این گزارش گفت: در برقراری امنیت حوزه جغرافیایی 131 هزار كیلومتر مربعی استان یزد در یك سال گذشته، میزان 51 تن مواد مخدر و 11 میلیار تومان قاچاق كالا كشف شده است.
وی افزود: در بخش تربیت بدنی 35 پروژه ورزشی افتتاح و 48 پروژه در دست اجراست كه 44 سالن سرپوشیده و چهار استخر با اعتباری بیش از 6 میلیارد تومان از جمله این پروژه ها در سراسر استان است.
استاندار با اشاره به رویكرد فرهنگی دور سوم سفر هیات دولت گفت: در همین راستا 17میلیارد و 500 میلیون تومان بودجه به بخش فرهنگ تخصیص داده شده كه در 9 سر فصل مساجد و فضاهای مذهبی، تحكیم بنیان خانواده،ارتقاء فرهنگ عمومی، ترویج فرهنگ ایثار،جهاد و شهادت، توسعه مراكز قرآنی و دینی، فعالیت های هنری، فعالیت های فرهنگی، معنوی و ارزشی خاص جوانان، فعالیت های ورزشی، میراث فرهنگی و صنایع دستی و به ویژه حوزه های علمیه هزینه می شود.
وی افزود: كسب رتبه اول كنكور سراسری برای شانزدهمین سال متوالی، كسب هفت مدال در المپیاد های ملی كشور و كسب مدال نقره جهانی و تصویب طرح عفاف و حجاب از جمله دستاوردهای استان در عرصه های علمی و آموزشی می باشد.
فلاح زاده ادامه داد : دانشگاه یزد با راه اندازی 5 رشته كارشناسی ارشد و دكترا و ارائه 212 مقاله IsI و مقالات علمی و پژوهشی و اجرای پروژه های عمرانی دانشگاهی و
دانشگاه علوم پزشكی با شروع فعالیت دانشكده داروسازی، اخذ مجوز 10 رشته كارشناسی ارشد و دكترا و اجرایی ساختن پروژه های مهم بهداشت و درمان در سطح استان كه سرآمد آن بیمارستان طبس و بیمارستان شهید رهنمون یزد با اعتبار30 میلیارد تومان می باشد از جمله موفقیت های علمی استان است.
استاندار یزد گفت: در حوزه آب رسانی كه مورد عنایت مقام معظم رهبری(مدظله العالی)، تاكید دولت و مطالبه نماینده ولی فقیه استان و مردم ولایتمدار یزد است تعداد 278 پروژه منطقه ای شهری و روستایی در دست اجراست.
وی افزود: آب رسانی به تفت، بافق، اشكذر، زارچ، طبس، چرخاب، دیهوك و گاریزات و مجتمع های آب رسانی روستایی كه شامل حفاری چاه خطوط انتقال و همچنین احداث مخازن و در نهایت وصل شدن به شبكه های روستایی است تكمیل شده است. وی ادامه داد: آبرسانی به شهر مهریز، ابركوه، انجام چهار پروژه فاضلاب یزد، میبد، اردكان، تفت و همچنین ساخت سد هرات و مخازن شهر یزد پروژه های مهم در دست اجرا در سراسر استان می باشد.
استاندار در خصوص اجرای خط دوم انتقال آب به استان یزد گفت: در این زمینه پیگیری های زیادی انجام شده و در جلسه ای كه نمایندگان استان با وزیر نیرو داشته اند مقرر شد مشكلات اجرایی این طرح جمع بندی و به مقام معظم رهبری(مدظله العالی) ، رئیس جمهور و مجلس شورای اسلامی ارائه شود تا با تخصیص اعتباری بالغ بر 30 هزار میلیارد تومان این طرح به مرحله اجرا در آید.
وی افزود: در بخش صنعت و معدن 750 واحد صنعتی در دست اجراست كه بین 20 تا 99 درصد پیشرفت فیزیكی داشته و تعدادی از آن ها در هفته دولت به بهره برداری می رسد.
وی مبلغ سرمایه گذاری این پروژه ها را حدود 3000 میلیارد تومان و میزان ایجاد اشتغال در پروژه های صنعتی و معدنی را 39500 نفر عنوان كرد.
فلاح زاده از پیشرفت 100 درصدی فولاد غدیر خبر داد و افزود: فولاد ارفع اردكان 70 درصد و فولاد بافق 35 درصد پیشرفت داشته و طرح توسعه فولاد آلیاژی در مرحله گشایش اعتبار است.
وی بااشاره به بخش انرژی گفت: 3 نیروگاه دولتی هركدام با توان تولید160 مگاوات برق به اتمام رسیده و وارد مدار شده و 2 نیروگاه نیز با توان 500 مگاوات و سرمایه گذاری هركدام حدود 600 میلیارد تومان آماده واگذاری به بخش خصوصی است.
استاندار یزد بهسازی راه آهن یزد- شیراز، بزرگراه یزد- بافق، كمربندی حلقوی میبد- اردكان و دوبانده كردن راه آهن بافق- یزد را تنها بخشی از 38 پروژه در دست اجرای راه و ترابری استان عنوان كرد.
وی گفت: در بخش مسكن مهر341 هكتار زمین به شركت تعاونی های محلات و شهرستان ها كه توسط مردم راه اندازی شده اند واگذار گردیده و 7225 واحد ساختمانی در حال اجراست كه مبلغ 31 میلیارد تومان توسط بانك ها به ویژه بانك مسكن به این تعاونی ها وام پرداخت گردیده و 2329 واحد مسكن محرومین، مسكن روستایی و مسكن مهر آماده افتتاح است.

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا