کریم اهل بیت ، غریب و همچنان مظلوم ( به مناسبت سال روز میلاد سبط اکبر(ع) )

یزدفردا :سید محمد رستگاری:سال های سال است در کنار مسجد النبی و حرم با صفای آخرین رسول منجی چهار دردانه پیامبر در حصار غربت جهل مردمانی عنود و لجوج آرمیده اند و سبط اکبر پیامبر حضرت امام مجتبی (ع) یکی از آن چهار بزرگوار است.

حضرت امام حسن (ع) که فردا سالروز میلاد مبارک و فرخنده آن بزرگوارست به یقین غریب ترین امام شیعیان است چرا که در زمان حیات پربار و ارزشمندش گرفتار دشمنی خانگی ُ خطرناک و خائن و در زمان ممات در بند مردمی گمراه و دور از رحمت خدا قرار گرفته است.

در بقیع گوهر گرانبهایی مدفون شده که به کریم اهل بیت مشهور است .آن حضرت بسان تمامی خاندان پاک ائمه طاهرین ( علیهم السلام) دستی باز و گشاده داشت. در مدینه به همت حضرت مهمانسرا و مضیف خانه ای ساخته شده بود که هر غریبی را تا سه روز پذیرایی می نمود.تهی دستان مدینه و غریبان تازه وارد به شهر ماوا و محل امن خویش را در مهمانخانه ی حضرت می یافتند و از خوان کرم آن بزرگوار بهره می بردند.
و اینک آن کریم اهل بیت در غربت جهل بی خردان تاریخ سالیان سال است که غریب و تنهاست.
بد نیست بدانید قبر چهار امام مدفون در بقیع دارای گنبد و بارگاه بوده و وهابیان پس از تضعیف امپراتوری عثمانی و پیروزی بر «شرفای حاکم بر حجاز» و تسلط بر مدینه، در ۸ شوال سال ۱۳۴۳ قمری (ماه می 1925 میلادی) قبور و بارگاه چهار امام معصوم را ویران کردند.

پیشاپیش سالروز میلاد آن امام همام را تبریک گفته همه با هم در این روزهای عزیز و عظیم دست بدعا بر می داریم تا خداوند متعال هر چه زودتر صاحب ملک را برساند تا در سایه حکومت قدرتمند و عالم گستر خویش بر غربت کریم اهل بیت نیز پایان بخشد.انشاء ا...



------------------
بقیع الغرقد یا قبرستان بقیع در نزدیکی مسجد و منزل پیامبر(صلل الله علیه و آله و سلم) قرار دارد و گفته شده است اولین کسی که به توصیه پیامبر(صلل الله علیه و آله و سلم) در بقیع دفن شد «جناب عثمان بن مظعون» بود که از اصحاب خالص پیامبر(صلل الله علیه و آله و سلم) و ارادتمندان امیرالمؤمنین علی(علیه السلام) به شمار می‌رفت. سپس برخی از شهدای اُحُد در این محل دفن شدند و بر شرافت آن افزوده شد. پیروان مکتب اهل‏بیت(علیهم السلام) به دلیل آنکه پيکر مطهر چهار امام معصومشان ـ امام حسن مجتبي، امام سجاد، امام محمدباقر و امام جعفر صادق(عليه السلام) به همراه فاطمه بنت اسد مادر و ام‏البنين همسر اميرالمؤمنين(علیه السلام) و اسماعیل فرزند امام صاد(علیه السلام) ـ در اين قبرستان مدفون است به آن توجه دارند. بیت الاحزان یعنی مکانی که حضرت فاطمه زهرا(سلام الله علیها) در آن برای پدر بزرگوارش(صلل الله علیه و آله و سلم) و نیز ستم‏هایی که بر وی و همسرش رفته بود می‏گریست نیز در همین مکان قرار دارد. وهابیان پس از تضعیف امپراتوری عثمانی و پیروزی بر «شرفای حاکم بر حجاز» و تسلط بر مدینه، در ۸ شوال سال ۱۳۴۳ قمری (ماه می 1925 میلادی) قبور و بارگاه چهار امام معصوم را ویران کردند. آنها حتی قصد خراب کردن حرم پیامبر(صلل الله علیه و آله و سلم) را نیز داشتند که به دلایلی موفق به این کار نشدند. پس از استیلای آل‏سعود سخت‏گیری‏های زیادی برای زیارت این مقبره مقدس به وجود آمد که تا امروز ادامه دارد.
هم‏اکنون کسانی که برای زیارت به این مکان مشرّف می‏شوند با افرادی مواجه می‏گردند که به زبان‏های فارسی و عربی در مذمت زیارت قبور سخنرانی می‏کنند و حتی اصل وجود قبور ائمه در این مکان را نیز انکار می‏نمایند!! که سندی که امروز رونمایی و منتشر می‏شود یکی از قوی‏ترین ادله در رد این اظهارات به شمار می‏رود.

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا