سومین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان یزد برگزار شد

یزدفردا :سومین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان یزد در سالجاری با حضور حجت الاسلام والمسلمین صدوقی نماینده ولی فقیه وامام جمعه یزد ، فلاح زاده استاندار یزد و اکثریت اعضاء جلسه تشکیل شد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد ، نماینده ولی فقیه در استان در این جلسه ماه مبارک رمضان را ماه نزول قرآن دانست و ابراز امیدواری کرد با قلبی پاک توفیق درک عبادات و روزه داری این ماه را داشته باشیم.
حجت الاسلام والمسلمین صدوقی افزود: باید در این ماه همه امکانات استان را برای گسترش فرهنگ قرآنی که امری واجب و مفید است به کار گیریم اما همه این ها زمانی اثر گذار است که با عمل به قرآن و احکام قرآنی و الهی همراه باشد.
رئیس شورای فرهنگ عمومی استان همچنین با گرامی داشت یاد و خاطره شهید صارمی و روز خبرنگار، خبرنگاری را حرفه ای مهم ، اساسی و اثرگذار دانست و افزود: آنچه مهم است علاوه بر تخصص و تعهد ، صداقت ، راستگویی و انعکاس واقعیت ها بدون حب و بغض است و مسئولین نیز باید زمینه حضور خبرنگاران را در جلسات فراهم کنند.
محمدرضا فلاح زاده استاندار یزد هم در این جلسه با اشاره به فرارسیدن ماه مبارک رمضان از همه دستگاههای فرهنگی خواست در خصوص امر به معروف و نهی از منکر و پیشگیری از حرمت شکنی این ماه تلاش کنند.
نایب رئیس شورای فرهنگ عمومی نیز از نیروی انتظامی خواست تا همه امکانات لازم را برای کنترل عبور و مرور و روان سازی ترافیک در ماه مبارک رمضان بویژه در شب های قدر انجام دهد.
محمودعالیشوندی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این جلسه ضمن تبریک روز خبرنگار خبرنگاری را حرفه ای بس مهم و دشوار بیان و صداقت ، راستگویی وامانتداری در انعکاس صحیح اخبار را از مهمترین وظایف خبرنگاری برشمرد.
وی به حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به مناسبت سالیاد آذریزدی در استان و برگزاری این برنامه به نحو مطلوب و در شان آذریزدی و مردم خوب استان و مباحث مطرح شده در خصوص ادبیات کودک و نشان آذر یزدی با توجه به ارزشهای دینی واسلامی اشاره کرد.
دبیرشورای فرهنگ عمومی استان با اشاره به برگزاری 22 جلسه شورای فرهنگ عمومی در استان و شهرستانهای تابعه در سه ماه اول سال جاری تشکیل اولین جلسه شورای فرهنگ عمومی بخش مروست و ایجاد شورای فرهنگ عمومی شهرستان بهاباد را از مهمترین اقدامات صورت گرفته در حوزه فرهنگ عمومی برشمرد.
در این جلسه علی حکیمیان مسول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد گزارشی از فعالیت های فرهنگی ، قرآنی و مذهبی انجام شده و در حین اجرا توسط کانون های فرهنگی هنری مساجد ارائه نمود.

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا