یزدفردا "اتاق فکر دبیرخانه مرکزی جشنواره فرهنگی هنری امام رضا (ع) با حضور دبیر این جشنواره و دبیران جشنواره های موضوعی ، هنرهای تجسمی ، خوشنویسی ، عکاسی ، صنایع دستی ، نمایندگان و اعضاء انجمن های هنری خراسان رضوی تشکیل جلسه داد.
به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان یزد ، نماینده دبیرخانه دائمی جشنواره فرهنگی هنری امام رضا (ع)در استان یزد با اعلام این خبر افزود : این جلسه با هدف تبادل نظر ما بین اعضاء اتاق فکر و استفاده از تجربیات هنرمندان استان خراسان رضوی در برگزاری کیفی جشنواره های موضوعی تشکیل شد.
حسین دشتی خاطر نشان ساخت :نماینده انجمن خوشنویسان استان خراسان رضوی در این جلسه بر استفاده هنرمندان و هنردوستان استان ها از آثار و برکات جشنواره های امام رضا (ع) نصب بنر از آثار جشنواره در میادین شهر ، گسترش جشنواره در فضای مدارس و دانشگاه ها ، توجه به آثار ارسالی بانوان به دبیرخانه و توجه به ترکیب هیات داوران تاکید داشت .
وی تصریح کرد : دبیر جشنواره خوشنویسی رضوی یزد در این جلسه با اعلام اینکه دبیرخانه دائمی این جشنواره طی جلساتی که پیشتر با اعضاء خود داشته در مورد اجرای پیشنهادات مطرح شده فوق برنامه ریزی هایی نموده است گفت : در صورت تامین هزینه های لازم برای بیمه کردن و جابه جایی آثار به گونه ای که به اصل اثر خسارتی وارد نشود امکان ارائه آنها به سایر استانها جهت برپایی نمایشگاه آثار خوشنویسی میسر خواهد شد در غیر اینصورت دبیرخانه آماده است تا کپی یا عکس آثار را در اختیار استانهای متقاضی قرار دهد.
محمود عالیشوندی ضمن اشاره به پیام رئیس جمهور مبنی برمردمی شدن جشنواره ادامه داد : امسال اختتامیه جشنواره خوشنویسی رضوی در حسینیه بزرگ امیرچقماق به عنوان یکی از برجسته ترین آثار معماری کشور برگزار می شود که در این برنامه از گروه نقاره زنی امام رضا(ع) برای انجام مراسم نقاره زنی دعوت و در صورت اخذ مجوزهای لازم برگزار کنندگان جشنواره ملبس به لباس خادمین امام رضا (ع)خواهند شد.
وی از برپایی مسابقه خوشنویسی با موضوع امام رضا (ع)همزمان با برگزاری جشنواره در مدارس راهنمایی استان یزد خبر داد.
دبیر جشنواره ملی خوشنویسی رضوی یزد در پاسخ به درخواست موکد بانوان خوشنویس حاضر در جلسه درخصوص تاثیر توان جسمی بر کیفیت خلق اثر ، آمادگی دبیرخانه را برای بررسی فنی این موضوع اعلام داشت .
عالیشوندی از تغییر مکان نمایشگاه آثار منتخب هشتمین دوره خبر داد و اضافه کرد : امسال نمایشگاه در محل گنجینه فرهنگ و هنر یزد برگزار خواهد شد .
وی بیان داشت در جشنواره هشتم 22 نفر از همکاران اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان یزد با دبیرخانه جشنواره همکاری دارند.
گفتنی است در این جلسه جعفری دبیر جشنواره بین المللی فرهنگی هنری امام رضا از تلاش های یزد در برگزاری کیفی دوره های مختلف جشنواره بویژه اطلاع رسانی خوب دبیرخانه در دوره هفتم تقدیر و تشکر نمود.

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا