مدیرکل ارشاد یزد : اختلاف سلیقه ها را می توان را می توان با مذاکره وگفت وگو در سطح جامعه برطرف کرد


یزدفردا "مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی استان یزد خبرنگاری را کاری سخت وطاقت فرسا عنوان کرد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد ، محمود عالیشوندی در جمع اعضای شورای مرکزی خانه مطبوعات افزود : طاقت فرسا بودن کار خبرنگاری شوخی نیست واقعا خبرنگاری در ردیف مشاغل سخت است.
وی با بیان اینکه استرس به نوعی قاتل خاموش انسان هاست تاکید کرد: استرس در شغل خبرنگاری مضاعف است و باید تشکیلاتی نظیر خانه مطبوعات در حمایت از خبرنگاران وجود داشته باشد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با بیان اینکه خانه مطبوعات می تواند نقش پدر مطبوعات را ایفا کند اظهارداشت : خانه مطبوعات می تواند با تعریف ساز و کارهاي مناسب در زمینه حمایت وهدایت خبرنگاران نقش موثری داشته باشد.
عاليشوندي با تاکید بر وجود خانه مطبوعات فعال ، پویا و پیگیر مسائل تصریح کرد : در صورت وجود خانه مطبوعات فعال و پویا بخشی از نگرانی ها به ویژه در بخش خبرنگاری کمتر خواهد شد.
مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی استان یزد در بخش دیگری از سخنانش گفت: مذاکره با افرادی که به اصل ولایت فقیه توهین می کنند معنا ومفهومی ندارد.
عالیشوندی افزود: اصل ولایت فقیه خط قرمز ما است و در برابر کسانی که قصد ضربه به اصل ولایت فقیه را داشته باشند با جان ودل ایستاده ایم همانگونه که قبلا ایستادیم.
وی در عین حال تاکید کرد: اختلاف سلیقه ها را می توان را می توان با مذاکره وگفت وگو در سطح جامعه برطرف کرد.
مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی در ادامه به ترویج خرافات در سطح جامعه اشاره وتصریح کرد: طرح مباحث خرافاتی نظیر اختاپوس و پیشگوئی مسابقات جام جهانی در حقیقت ترویج خرافه پرستی به بهانه جام جهانی است.
وی با تاکید بر اینکه اسلام دین خردگرائی است اظهارداشت: باید مراقب بود تا اسیر چنین جریانات فرهنگی نشویم مطبوعات باید در این زمینه با دیدگاه نقادی وارد شوند و راه را نشان دهند.

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا