مدیر کل ارشاد یزد : توجه جدی به مفاخر از نیازهای جدی استان یزد است

یزدفردا "مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد با اشاره به اینکه یزد یک استان کلان فرهنگی در سطح کشور مطرح است ، اظهار داشت : توجه جدی به مفاخر و مشاهیر از نیازهای جدی استان یزد است .
به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان یزد ، محمود عالیشوندی طی نشستی در صدا و سیمای مرکز یزد تصریح کرد : واحد آمار و برنامه ریزی این اداره کل نقشه راه فرهنگ و هنر را طی 5 سال آینده تعیین نموده که در آن تهدید و فرصتها ، نقاط قوت و ضعف طی این مدت مشخص شده است .
وی گفت : با توجه به دارالعباده بودن و پیشینه قوی فرهنگ و هنر استان توجه به هنرهای قدسی الویت جدی این اداره کل در اجرای برنامه های فرهنگی و هنری می باشد.
وی در ادامه با اشاره به فعالیت بیش از 260 کانون فرهنگی و هنری در مساجد استان اظهار داشت : در سالجاری کانون های تخصصی فرهنگی و هنری در مساجد استان افزایش پیدا خواهد کرد.
عالیشوندی افزود : در ایام اوقات فراغت تابستان نوجوانان و جوانان می توانند با حضور در کانون های مساجد و انجمن های فرهنگی و هنری از برنامه های متنوعی که در نظر گرفته شده است استفاده مطلوبی را بهره ببرند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد تصریح کرد : در کنار واحد آمار و برنامه ریزی اداره کل ، کمیته مناسبت های سال تشکیل شده است که برای هر یک از مناسبت های مهم این سال این اداره کل برنامه های متنوعی را پیش بینی و اجرا می نماید.
وی مهمترین برنامه امسال را هشتمین جشنواره ملی خوشنویسی رضوی اعلام کرد و گفت : امیدوارم امسال نسبت به سال گذشته این جشنواره متفاوت تر و مطلوب تر برگزار گردد.
عالیشوندی افزود : این جشنواره امسال در فضای باز حسینیه امیر چخماق برگزار می گردد که در صورت موافقت ، کسانی که در این جشنواره همکاری می نمایند به لباس خادمی فرهنگی امام رضا (ع) ملبس خواهند شد.
وی گفت : امسال همچنین برای اولین بار امام جمعه و استاندار از اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره خوشنویسی رضوی خواهند بود.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد ادامه داد : چاپ کتاب نفیس آثار منتخب جشنواره از دیگر برنامه های امسال جشنواره خوشنویسی رضوی است.
عالیشوندی در ادامه نیز از برگزاری اولین جشنواره صنایع دستی با مضامین قرآنی خبر داد و گفت : این جشنواره به صورت ملی با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در نیمه دوم سالجاری در یزد برگزار می گردد.
وی افزود : کتاب عکس یزد نیز با 500 عکس منتخب از عکاسان یزدی نیز در سالجاری چاپ و منتشر می شود.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد در بخش دیگر به فعالیت های هنری این اداره کل در بخش تئاتر اشاره کرد و گفت : سال گذشته 60 نمایش در این استان بنا بر اعلام انجمن نمایش استان یزد اجرا شد.
وی گفت : در آبان ماه امسال نیز بیستمین جشنواره استانی تئاتر نیز برگزار می گردد.
عالیشوندی همچنین از برگزاری جشنواره بین المللی تئاتر رضوی در این استان با همکاری وزارت ارشاد خبر داد.
وی ادامه داد : امسال در ایام نوروز با همکاری شهرداری یزد تئاترهای خیابانی برای مسافران نوروزی اجرا شد که با استقبال زیادی روبرو گردید.
وی گفت : این اداره کل در ایام نوروز در یک حرکت ابتکاری و هنری به راه اندازی یک دار قالی با شعار هر مهمان یک گره توجه زیادی از علاقه مندان را به خود جلب نمود.
عالیشوندی افزود : این دار قالی تا دو هفته دیگر و در 8 استان قرار می گیرد تا گردشگران آن استان نیز به این ادار قالی گره بزنند.
وی در پایان گفت : این حرکت هنری مورد استقبال وزیر محترم فرهنگ وارشاد اسلامی نیز قرار گرفت و انشاء ا... سال آینده با توجه به ثبت رسیدن آن در یونسکو در این مرکز فرهنگی نصب می شود.

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا