مدیر کل ارشاد یزد :

نشان آذریزدی به نویسندگان برتر اهدا می گردد

یزدفردا "مدیر کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان یزد اظهار امیدواری کرد که وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی با برگزاری سالانه نشان آذریزدی در این استان موافقت بعمل آورد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان یزد، محمود عالیشوندی در نشست نقد کتاب در این استان با بیان این مطلب افزود : در صورت موافقت این نشست به صورت سالانه و نشان آذریزدی به نویسندگان توانای کشور در حوزه ادبیات کودک و نوجوان اهداء می گردد.
وی در ادامه با اشاره به اینکه کارکردن برای کودک و نوجوان علاقه می خواهد، اظهار داشت شور و هیجان دو عنصری است که نویسندگان حوزه کودک و نوجوان باید به آن توجه جدی داشته باشند.
این مقام مسئول با انتقاد از اینکه وضعیت قصه گویی نیازمند توجه جدی مسئولین و نویسندگان است تصریح کرد: در حال حاضر خمودگی در تصویرگری و مطالب نویسندگان حوزه کودک و نوجوان دیده می شود که مورد رضایت مخاطبین نیست .
مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان يزد با بيان اينكه امروزه متاسفانه توان قصه‌گويي براي فرزندانمان را از دست داده‌ايم، گفت: در ادبيات امروز ما، قدرت تجسم از كودكان گرفته شده و داستان‌هاي موجود اجازه نمي‌دهد كودك تجسم كند و داستان را در ذهن خود بسازد و پرورش دهد.
عاليشوندي همچنين تصريح كرد: تصويرگران كتاب كودك نيز طي سال‌هاي اخير بسيار سطحي و مبتذلانه به تصويرگري پرداخته‌اند و به نظر مي‌رسد كودكان ما با ديدن بسياري از تصاوير دچار افسردگي شوند.
عالیشوندی با اشاره به اینکه باید مخاطب را جدی گرفت افزود : هزینه کردن برای قصه های کودکان و نوجوانان سرمایه گذاری برای سرمایه های اجتماعی کشور است که در آینده نه چندان دور فواید آن را برداشت خواهیم کرد.
مدیر کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان یزد در پایان خواهان همکاری جدی دستگاه های فرهنگی در برگزاری نمایش های عروسکی و جشنواره قصه گویی در استان شد.

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا