مدیرکل ارشاد استان خبر داد :

انجمن غیر قانونی خوشنویسان نوین ایران در یزد تعطیل شد


یزدفردا "مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد گفت: انجمن غیرقانونی خوشنویسان نوین ایران در این استان به علت اینکه بدون مجوز قانونی فعالیت می نمود به رغم مساعدتهای مکرر تعطیل شد.

"محمود عالیشوندی" در گفت و گو با خبرنگار یزدفردا افزود: این انجمن پس از تکمیل مدارک قانونی و مجوز از آموزشگاه آزاد هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان می تواند ادامه فعالیت دهد.
وی اظهار داشت: انجمن مذکور مدعی ابتکار خوشنویسی با خودکار بود و از سال 79 بدون اخذ مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فعالیت خود را در استان آغاز نمود.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد تصریح کرد: این انجمن به برگزاری کلاسهای خوشنویسی مبادرت می نمود در حالی که امکان صدور مدرک قانونی برای شرکت کنندگان را نداشت زیرا نظارت بر عملکرد آنها بدلیل آنکه مجوز دریافت ننموده بود امکان نداشت.
عالیشوندی اضافه کرد: انجمن یاد شده چندین بار تعطیل شد اما با مراجعه مسوول آن به مراجع مختلف و قول تکمیل مدارک لازم ،مجوز ادامه فعالیت اخذ می شد .
وی یادآور شد: همچنین به مسوول انجمن مذکور چندین بار توصیه شد که با مراجعه به امور فرهنگی این اداره کل برای اخذ مجوز موسسه فرهنگی تک منظور در حوزه خوشنویسی مبادرت نمایند که وی این کار انجام نداد.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت: موسساتی که بدون مجوز فعالیت آموزشی می نمایند اگر پس از اخطار به فعالیت ادامه دهند در حکم کلاهبردار محسوب می شوند و نیروی انتظامی مکلف به تعطیلی آنها است.

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا