مدیرکل ارشاد یزد :

 میبد در عرصه فرهنگ سازی جایگاه ویژه‌ای در کشور دارد

یزدفردا "همایش بزرگداشت شاعران معاصر میبد به مناسبت یاد وخاطره شاعران "رمضانعلی و محمدرضا گلدون" با حضور حجه الاسلام والمسلمین اعرافی عضو شورای فرهنگ عمومی کشور ، محمود عالیشوندی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد و جمعی از مسئولین و هنرمندان استان در شهرستان میبد برگزار شد.
به گزارش یزدفردا بنابراعلام روابط عمومی اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان یزد ، مدیركل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد در این مراسم با اشاره به تاریخ و پیشینه میبد گفت : با وجود آثاری چون نارین قلعه مشخص می‌شود كه میبد در عرصه فرهنگ سازی جایگاه ویژه‌ای در کشور داشته است.
محمود عالیشوندی افزود : ما میراث‌دار این فرهنگیم و شاعران در حفظ و انتقال این فرهنگ نقش بسزایی دارند.
وی درادامه اظهارداشت : معرفت و معنویت همیشه با هم هستند و اگر فكر كنیم بدون معنویت، می‌توان معرفت هم كسب كرد ، به خطا رفته‌ایم .
امام جمعه میبد نیزدر این مراسم یاد و خاطره دو شاعر شهرستان رمضانعلی و محمدرضا گلدون را گرامی داشت و افزود: رمضانعلی گلدون شعر خود را در خدمت آرمان‌های بزرگ قرار داد .
حجت الاسلام والمسلمین اعرافی خاطرنشان كرد : شعر عالی ترین مظهر هنر انسان است و كمتر هنری به لطافت هنرهای زبانی كه اوج آن در شعر متجلی شده است كه زبان آدمی عالی‌ترین مظهر خلقت خدا در عالم است .
عضو شورای فرهنگ عمومی کشور خیال پردازی انسان را لازمه حیات بشری بیان كرد و افزود: اگر خیال پردازی در شعاع ارزش‌های متعالی طراحی شود و در خدمت آرمان‌های انسانی قرار گیرد با یك شعر می‌شود جامعه را به وحدانیت رساند .
وی با اشاره به قرارگرفتن ایران در پرتو اسلام و شعاع نورانیت بیان كرد: شعر اسلامی باید رنگ و بوی توحید و اخلاق اسلامی داشته باشد.
امام جمعه میبد گفت: شاعر توانا كسی است كه از عقلانیت ، فكر ، فلسفه و عرفان اندیشی بالایی برخوردار باشد و وقتی به اوج می‌رسد كه اهل مطالعه ، تفكر و دنبال حقیقت باشد .
وی تصریح کرد : دنیای امروز نیازمند معنویت ، عرفان و نكته‌های دینی و عرفانی است و این ظرفیت در میبد وجود دارد و باید با الهام بخشی حركت جدید در تقویت روانی شعر آغاز كرد .

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا