یزدفردا "مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی استان یزد گفت:امسال علاوه بر جشنواره‌ي تئاتر استاني براي برگزاري جشنواره‌ي منطقه‌اي فجر نيز اعلام آمادگي كرده‌ايم.

محمود عالیشوندی درنشستی با اعلام این خبر افزود: در صورت توافق، جشنواره تئاتر قصه‌هاي قرآني را در سطح ملي برگزار خواهيم كرد و در كنار همه اينها نشست‌هاي علمي و تخصصي تئاتر را به صورت منظم برپا مي‌كنيم تا محلي براي تبادل اطلاعات هنرمندان باشد.
اين مقام مسوول عدم توجه به دو مقوله‌ي آموزش و پژوهش را از مشكلات عمده تئاتراستانها ذكر كرد و افزود: مساله‌ي آموزش تئاتر در شهرستان‌ها و حتي در خود تهران جدي گرفته نمي‌شود.
عالشوندی گفت: تعداد زيادي از افرادي كه به اصطلاح حرفه‌اي هستند با مباني اين هنر آشنايي ندارندو اين درحالي است كه پژوهش‌هاي تئاتري ما هم كاربردي نيستند.
مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی استان یزدادامه داد: ما لازم ديديم كه در سال جاري پژوهش‌هاي رشته‌هاي مختلف هنري را كاربردي كنيم و به صورت تخصصي به اين موضوع بپردازيم.
عاليشوندي با اشاره به استقلال مالي تئاتر، سرمايه‌گذاري دراين زمينه را از مهم‌ترين موضوعات مرتبط با اين هنر دانست و اضافه كرد: اگر بتوانيم فرهنگ استقلال تئاتر را جا بيندازيم آن وقت مي‌توان برنامه‌هاي زيادي را در اين ارتباط پياده كرد.
مدير كل ارشاد استان يزد در ارتباط با تاثير‌گذار‌كردن هنر تئاتر در سطح استان نيز گفت: هنرمندان ما بايد اقتضائات بومي و منطقه‌اي خود را در نظر بگيرندچراکه ما سنت‌هاي حسنه بسيار زيادي را داشتيم كه بايد احياء و بازنمايي شوندو اين به ما كمك مي‌كند تئاتري با مشخصه‌هاي بومي و منطقه‌اي داشته باشيم.

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا