افنناح پردیس فرهنگی هنری سینمائی تجاری تک  توسط وزیر ارشاد در یزد (سفر وزیر ارشاد به یزد 4)


یزدفردا "میرجلیلی خبرنگاریزدفردا "سینما تک واقع در صفاییه یزد با حضور وزیر ارشاد و جمعی از مسئولان استان یزد مورد بهره‌برداری قرار گرفت.‌
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم بهره‌برداری از این پردیس سینمایی با اشاره به سالن‌های موجود سینما در كشور اظهار داشت: در حال حاضر با كمبود سالن سینما در كشور مواجه هستیم و افتتاح چنین مجتمع‌هایی می‌تواند در جبران این كمبودها موثر واقع شود.
سیدمحمد حسینی افزود: دولت به تنهایی نمی‌تواند در بخش احداث و تجهیز سالن‌ها سینما اقدام كند و بخش خصوصی باید وارد عمل شود و دولت به ویژه وزارت ارشاد به كمك بخش خصوصی خواهد شتافت تا این بخش از كمبودهای كشور با سرعت بیشتری برطرف شود.
وزیر ارشاد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینكه جشنواره فیلم فجر سكوی پرش فیلم‌های ایرانی است، خاطرنشان كرد: برای هرچه پربارتر برگزار شدن این جشنواره در سال جاری و سال‌های آتی تمام تلاش خود را به كار خواهیم بست.
وی با اشاره به امكانات و فضاهای سینمایی موجود در استان یزد از استاندار خواست؛‌ ترتیبی اتخاذ كند تا فیلم‌های جشنواره فجر به طور همزمان در استان یزد نیز نمایش داده شود.
حسینی این اقدام را در پیشبرد اهداف سینمایی وزارت ارشاد همچنین ارتقا سطح هنری سینماگران استان یزد موثر خواند.
احداث مجتمع پردیس سینمایی تك با واگذاری زمین از سال 1380 در زمینی به وسعت 2 هزار متر مربع شد و كلنگ افتتاح پروژه به طور رسمی در سال 84 به زمین زده شد.
آنگونه که در افتتاح این سینما اعلام شد غلامعلی سفید، استاندار وقت كمك‌ها و حمایت‌های ویژه‌ای در راه‌اندازی این مجتمع داشت و بیش از یك میلیارد و 500 میلیون تومان توسط بانك عامل (بانك كشاورزی) با تلاش‌های وی جذب شد همچنین تاكنون 67 میلیارد ریال برای این مجموعه هزینه شده و برای تكمیل آن به یك میلیارد تومان دیگر نیاز است.
این مجتمع دارای چهار سالن سینما، یك هزار و 450 صندلی و سازه‌های دیگر، یك هزار و 400 متر كتابخانه دائمی، 320 متر كتابخانه موقت، 420 متر گالری، 900 متر سالن آمفی‌تئاتر، اتاق نجوم، فضای نگهداری از خردسالان و ... است كه در نوع خود در استان یزد بی‌نظیر است. گفتنیست در این مراسم با اهدای لوح تقدیر از محمود عالیشوندی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد – میروکیلی شهردار یزد تقدیر گردید .



گزارش تصویری :


































































































یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا