گزارش و گزارش تصویری :افتتاح تالار فرهنگ یزد با حضور وزیر ارشاد

(سفر وزیر ارشاد به یزد3)

یزدفردا"میرجلیلی خبرنگاریزدفردا " وزیر ارشاد در مراسم افتتاح تالار فرهنگ یزد با اشاره به اینکه هنر و فرهنگ ایرانی باید تاثیرگذاری خود را آغاز کند، تاکید کرد: ما می ‌توانیم اقدامات ایجابی و گسترده‌ ای داشته باشیم و کشورهای دیگر را تحت تاثیر فرهنگ خود قرار دهیم اما گامها در این زمینه باید با سرعت بیشتری برداشته شود.


سیدمحمد حسینی اظهار داشت: امیدواریم با استفاده از این امکانات و با حضور جوانان علاقمند و پویا بتوانیم در جامعه تاثیرگذار باشیم و فعالیتهای هنری ما با آموزه‌ های دینی سازگاری و سنخیت داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه تاکنون اقدامات بسیار خوبی در این زمینه انجام شده است، افزود: بسیاری از فرهنگ ‌ها و آداب و رسوم ما توانسته ‌اند تاثیرگذاری بسیاری در کشورهای مختلف داشته باشند که از آن جمله می‌توان به فرهنگ نوروز اشاره کرد.

وی با اشاره به دیدار صمیمانه خود با اصحاب فرهنگ و هنر استان یزد اظهار داشت: درخواست‌های به‌ حق و بسیاری توسط هنرمندان استان یزد مطرح شد که بسیاری از آنها در برنامه‌ ریزی ‌هایی که از قبل انجام شده، گنجانده شده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین با اشاره به اینکه تعزیه هنر مورد علاقه هنرمندان یزدی است، بیان داشت: در برنامه‌ ریزی‌ های انجام شده قرار است به این هنر اصیل اسلامی بیشتر پرداخته شود.

حسینی همچنین با اشاره به اینکه هنرمندان هنرهای نمایشی خواستار توجه بیشتر مرکز هنرهای نمایشی هستند، تصریح کرد: این مرکز تاکنون بیشتر توجه خود را به تهران معطوف کرده است و از استان‌ها غافل بوده اما تاکید داریم که بخشی از اعتبارات این مرکز در استان‌ها هزینه شود.

وی همچنین با اشاره به درخواست اهل فرهنگ این استان برای ایجاد تسهیلات به منظور خرید کتاب اظهار داشت: کارت اعتباری برای خرید کتاب در اختیار دانشجویان قرار می ‌گیرد.

حسینی افزود: 50 درصد رقم موجودی در کارتهای اعتباری توسط دانشجویان و 50 درصد دیگر توسط دولت تامین خواهد شد.

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد نیز در این مراسم، یزد را کلان استان فرهنگی کشور خواند و افزود: در این استان مفاخری که گنجینه‌ های فرهنگ و هنر ایران به شمار می‌روند، زندگی می‌کنند.
محمود عالیشوندی همچنین با اشاره به فعالیت‌های انجام شده هنری و فرهنگی در استان یزد اظهار داشت: از بدو ورود من به این استان تلاش شد تا انجمن‌های فرهنگی هنری فعال شوند که هم‌اکنون تمامی آنها فعال شده‌اند و امیدواریم بتوانیم مشکلات این انجمن‌ها را برطرف کنیم.
وی همچنین با اشاره به افتتاح تالار فرهنگ بیان داشت: این تالار که هم اکنون بازگشایی مجدد شده است، در گذشته سالن تک منظوره برای اجرای تئاتر بود و هم‌اکنون قابلیت نمایش فیلم و اجراهای مختلف هنری را داراست.
عالیشوندی خاطرنشان کرد: از تیرماه سال گذشته برای آماده‌سازی این سالن کار شده و برای آن 3 هزار و 800 میلیاردریال هزینه شده و در زمینی به وسعت 460 متر بنا شده که 300 نفر نیز ظرفیت دارد و از نظر صوتی و تصویری نیز به‌روز و مجهز است.
استاندار یزد نیز در این مراسم یزد را مهد اصحاب علم و هنر دانست و افزود: این سرزمین کویری مردان و زنان بزرگی را در عرصه علم و هنر تربیت کرده است.
محمد رضا فلاح زاده با اشاره به فضای تالار فرهنگ ضمن تقدیر از دست‌اندرکاران احداث و تجهیز این سالن اظهار داشت: این سالن‌ها اگر قبل از انقلاب افتتاح می‌ شد، مرکز فساد و فحشا بود اما هم‌اکنون به برکت انقلاب، امام (ره)، مقام معظم رهبری، شهدا و نیروهای ارزش‌مدار انقلاب، در دراستای فرهنگ غنی اهل بیت(ع) و اندیشه‌ها و آرمان ‌های ولایت ‌فقیه استفاده می ‌شود.


گزارش تصویری :
































































































































یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا