گزارش و گزارش تصویری :از برترینهای کانون مساجد تجلیل شد


یزدفردا "مسعود میرجلیلی :فعالان فرهنگي کانونهای فرهنگی مساجد استان يزد مورد تقدیر قرار گرفتند . در این همایش که همزمان با هفدهمين سالروز تاسيس كانون‌هاي فرهنگي و هنري مساجد در محل تالار فرهنگیان برگزار شد مدیرکل فرهنگ و راشاد اسلامی استان یزد گفت : مشخص كردن پيوست فرهنگي در هر منطقه مشكلات و آسيب‌هاي اجتماعي آن محله را برطرف مي‌كند و توجه به پيوست فرهنگي هر منطقه و محله علاوه بر رفع مشكلات و آسيب‌ها، سبب ارتقا و رشد فرهنگ در آن منطقه نيز مي‌شود.
محمود عالیشوندی افزود : : كانون‌هاي فرهنگي و هنري مساجد بايد محور تمام فعاليت‌هاي فرهنگي و اجتماعي شوند و اين امر بايد در دستور كار آنها قرار گيرد و هرچند بعد از انقلاب اسلامي توجه جدي به فرهنگ صورت گرفت اما براي پيشرفت و توسعه بيشتر كشور مسئولان نظام بايد بيش از اين به فرهنگ و هنر توجه داشته باشند.
وی از مسئولان كانون‌هاي فرهنگي و هنري مساجد استان يزد خواست تا در كانون‌هاي خود اتاق فكر تشكيل دهند تا در مسائل فرهنگي و هنري هم‌انديشي لازم صورت گيرد.

معاون اداري و مالي ستاد عالي کانون هاي فرهنگي و هنري کشور نیز در این همایش تعداد کانونهاي فرهنگي و هنري مساجد را در کشور را هفت هزار و 500 باب بيان کرد و گفت : اين رقم تا پايان سال جاري به 9 هزار باب افزايش مي يابد.
عبدالحسين آل محمد با بيان اينکه اعضاي کانون ها در مقابله با جنگ نرم نقش مهمي دارند اظهار داشت: در اين زمينه بايد برنامه ريزي کنند و نظرات افراد توانمند مساجد استفاده کنند.
معاون ستاد عالي کانون هاي فرهنگي و هنري مساجد کشور در ادامه به فعاليتهاي برنامه هاي قرآني اين نهاد اشاره کرد و افزود: در حال حاضر در 25 هزار مسجد کشور طرح تلاوت نور اجرا مي شود و ستاد عالي کانون مساجد طي چهار سال گذشته 700 هزار جلد قرآن چاپ و در بين مساجد کشور توزيع کرد همچنين 200 مرکز شکوفه هاي بهشت که ويژه کودکان است زير نظر ستاد عالي کانون هاي فرهنگي و هنري مساجد به آموزش قرآني مشغول هستند.


مسئول کانون هاي فرهنگي و هنري مساجد استان يزد هم در اين مراسم گفت: 700 مرکز در اين استان مجري طرح نور در مساجد مي باشند.
علي حکيميان افزود : همچنين در يکصد مسجد استان هم طرح تفسير قرآن اجرا مي شود.


مسئول کانون فرهنگی سنگر - یزد نیز در این مراسم مهمترين وظيفه ائمه جماعات مساجد را افزايش آگاهي و دانش اعتقادي دانست.
حجت الاسلام مهدی پرنيان با اشاره به اينکه بايد بصيرت خود را افزايش دهيم ، توجه به فعاليت هاي فرهنگي و هنري در مساجد را براي مقابله با جنگ نرم و تهاجم فرهنگي مهم ارزيابي کرد. در پایان اين مراسم از 22 نفر از فعالان فرهنگي مساجد استان يزد با اهداي لوح تقدير تجليل بعمل آمد.

گزارش تصویری مسعود میرجلیلی خبرنگاریزدفردا :












































































































































یزدفردا







  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا