امام جمعه مهريز:

مردم ولايتمدار و انقلابي محروم مهريز كساني هستند كه با سيلي صورت خود را سرخ نشان مي‌دهند.


يزدفردا : امام جمعه مهريز گفت: مسئولان كميته امداد امام خميني (ره) يزد و مهريز به دور از فضاهاي سياسي به ساماندهي امور محرومان بپردازند.
به گزارش خبرنگار يزدفردا از مهريز، حجت‌الاسلام علي برهان صبح امروز در ديدار با كارمندان كميته امداد امام خميني (ره) مهريز اظهار داشت: اين نهاد به دور از فضاهاي كاذب با انديشه ساماندهي و خدمت به محرومان به فرمان امام راحل (ره) تاسيس شد و با هدايت مقام معظم رهبري در مسير خدمتگذاري به مردم گام برداشت و تامين فضاهاي آموزشي، كارآفريني و رفع نيازهاي مردم محروم را به عهده دارد.
وي افزود: انقلاب ما، انقلاب محرومان و پابرهنه‌هاست و كميته امداد امام خميني (ره) يكي از بركات انقلاب اسلامي است كه مورد توجه عام و خاص قرار گرفته و مردم به آن توجه خاصي دارند.
امام جمعه مهريز بيان داشت: افرادي كه در اين نهاد مقدس بدون هيچ چشم‌داشتي فعاليت صادقانه و دلسوزانه انجام مي‌دهند، نزد خداوند محبوب و عزيز هستند.
برهان بهترين خدمت كميته امداد امام خميني (ره) يزد را ارزيابي استعدادهاي مددجويان برشمرد و خاطرنشان كرد: در صورت داشتن استعداد كار اگر زمينه كار نيز براي آنها فراهم شود، سبب مي‌شود تا عزت و شخصيت آنها حفظ شود.
وي با اشاره به شرايط مردم محروم در مهريز اضافه كرد: شهرستان مهريز يكي از محروم‌ترين شهرستان‌هاي استان به حساب مي‌آيد زيرا نه قطب كشاورزي است، نه صنعتي و نه تجاري.
امام جمعه مهريز بيان كرد: مردم شهرستان مهريز با وجود زندگي در منطقه محروم، مردمي بسيار ديندار و ولايتمدار و پايبند به اصول انقلاب هستند و آنها كساني هستند كه با سيلي صورت خود را سرخ نشان مي‌دهند.
برهان يادآور شد: بسياري از خانواده‌هاي مهريزي فقير هستند و بيشتر آنها با توجه به مسائل اجتماعي از خدمات كميته امداد امام خميني (ره) بي‌بهره مانده‌اند و وظيفه اصلي اين كميته است كه كساني كه گمنام هستند و با سيلي صورت خود را سرخ نگه داشته‌اند را شناسايي كنند و به نيازهاي آنها رسيدگي كنند.
وي خطاب به خيران مهريزي بيان داشت: كمك‌هاي خيرخواهانه خود را از همشهريان محروم خود دريغ نكنند و به ياري آنها بشتابند.
برهان با اشاره به امكانات محدود كميته امداد امام خميني (ره) در مورد كمك به نيازمندان از خيران خواست تا در اين امر خداپسندانه بيش از پيش شركت كنند.
وي احسان، انفاق، همدردي و همبستگي اجتماعي را از سنت‌هاي حسنه اسلامي ياد كرد و گفت: براي تحقق اين سنت‌ها در جامعه اسلامي بايد سرمايه‌گذاري تبليغي و عملي به نحو احسن انجام شود.
شهرستان مهريز با جمعيتي بالغ بر 45 هزار نفر در 35 كيلومتري جنوب استان يزد واقع شده است.

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا