امام جمعه مهريز:

ملت ايران امروز در معرض امتحان بزرگ الهي قرار گرفته است

یزدفردا: امام جمعه مهريز گفت: ملت مسلمان و شيعه ايران اسلامي امروز در پس حوادث پي در پي در معرض امتحان الهي قرار گرفته است.

حجت‌الاسلام علي برهان امروز در گفتگو با صادقی خبرنگار یزدفردا در مهريز اظهار داشت: حوادث عاشوراي امسال كه توسط عده‌اي فريب خورده در تهران صورت گرفت، هشداري بود براي تمام مسلمانان جهان به ويژه شيعيان ايران اسلامي و به آنها فهماند كه اهالي كفر اسلام را نشانه رفته‌اند.
وي افزود: خداوند اين صحنه هول‌انگيز را در دل شما ايجاد كرد تا يك‌بار ديگر امتحان بدهيد همان‌گونه كه رزمندگان و آزادگان سرافراز ايران اسلامي در هشت سال دفاع مقدس اين امتحان را دادند و عده‌اي از بهترين جوانان اين وطن شهيد شدند و شهادت نيز خود امتحان الهي است كه ملت ما سربلند از اين امتحان بيرون آمدند.
امام جمعه مهريز خطاب به ملت ايران بيان داشت: افتخار كنيد و پيش پيامبران بزرگ الهي مطرح كنيد كه ما مردمي بوديم كه جنگيديم و نگذاشتيم به دين، وطن و ناموسمان لطمه بخورد و اين افتخار ملت ايران است.
برهان خاطرنشان كرد: جريان فتنه اخير كه ريشه در سال 76 دارد، مي‌خواهد آبروي ملت بزرگ ايران و رزمندگان و شيعيان را ببرد و آنها را بي‌آبرو كند و در اين راستا مزدوران داخلي با همراهي خارجي‌ها قلم‌هاي خود را به كار انداخته‌اند و ولايت كه آبروي اصلي شيعه است را همان‌گونه كه مي‌خواهند مطرح مي‌كنند.
وي يادآور شد: مگر بني‌صدر نگفت امام كله‌شق است، اينها نيز مي‌خواهند همين را بگويند.
برهان تاكيد كرد: بار ديگر امتحان الهي مردم اين سرزمين را محك مي‌زند و امروز اين امتحان دوباره آغاز شده است و مردم نبايد اجازه دهند عده‌اي بي‌خرد با اعمال و رفتار خود ولايت و آبروي الهي را از ما بگيرند.
وي با اشاره به جسارت‌هايي كه عده‌اي اوباش نسبت به ولايت‌فقيه مطرح كردند، تصريح كرد: مرام اين افراد به يقين مرام بني‌اميه است، زيرا اينها نيز نظير بني‌اميه مسجد را آتش زدند و چادر از سر زنان و دختران شيعه پايين كشيدند و به ناموس مردم تعرض كردند.
امام جمعه مهريز خطاب به سران اغتشاشات اخير به ويژه فريب‌خوردگان و اطرافيان آنان بيان داشت: مردم شهيدپرور ايران اسلامي تا ريشه شما را در هر پست و سمتي كه هستيد نكنند، آرام نمي‌گيرند زيرا معتقدند شما مانند كف‌هاي آب در جريان پرتلاطم رودخانه انقلاب اسلامي، مي‌آييد و مي‌رويد و پايدار و ثابت نخواهيد بود و به همين سرعت نيز رسوا خواهيد شد.
وي در بخش ديگري از اين گفتگو با بيان اينكه در جامعه ما افرادي هستند كه جانشان برهنه و ميكروب گناه آنان را محاصره كرده است، افزود: اين برهنگي يك برهنگي ظاهري نيست، بلكه معنويت و درون برخي افراد برهنه شده و هر روز ميكروب گناه جان و روح آنها را فرا مي‌گيرد.
برهان خاطرنشان كرد: مسلمانان در ادعيه‌هاي مختلف از خدا مي‌خواهند كه ستارالعيوب باشد اما خود به دستورات دين عمل نمي‌كنند و خود را در معرض عوارض گناه قرار مي‌دهند.
امام جمعه مهريز افزود: به دنبال غالب شدن گناه بر روح و جسم عده‌اي بسياري از مشكلات جامعه ديده نمي‌شود و افراد تنها به عيش و خوشي خود مي‌پردازند و اينجا است كه بايد گفت، واي بر كسي كه هر روز و هر سال براي تفريح و عيش و نوش سفر مي‌كند و به فكر همسايگان و هم‌ميهنان خود نيست و نمي‌داند كه خانواده‌اي بي‌سرپرست چگونه روز و شب خود را سپري مي‌كند و با اين حال اين خوشگذراني بر تو حرام است.
برهان با تاكيد بر اينكه عالمان ديني، پدران معنوي جامعه هستند، بيان داشت: اين پدران همواره در صدد تامين غذاي روح فرزندان خود هستند و آنها را به تقوا توصيه مي‌كنند، اما تا زماني كه افراد تقوا نداشته باشند، حتي اگر به طور مرتب آنها را به اين مهم توصيه كنند، معناي واقعي آن را درك نخواهند كرد.
وي خاطرنشان كرد: تقوا به معناي مصونيت است و حصار قلعه‌اي با ديوار بلند است و براي هر انسان كه در درون آن قرار گيرد، امنيت و مصونيت به دنبال مي‌آورد.
وي گفت: لباس تقوا براي تمامي انسان‌ها مصونيت را به وجود مي‌آورد و كساني كه مي‌خواهند روح و جانشان مصون بماند بايد از گناه دوري ورزند.

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا