آيت الله مصباح يزدي: مقام معظم رهبري نمونه و سايه‌اي از شخصيت ائمه(ع) در همه ابعاد است


یزدفردا "آيت الله مصباح يزدي گفت: مقام معظم رهبري نمونه و سايه‌اي از شخصيت ائمه(ع) در همه ابعاد است كه قابل مقايسه با رهبران ديگر كشورهاي دنيا نيست.

استاد حوزه علميه قم در در ديدار با جمعي از فرهنگيان مشهد مقدس با اشاره به هتك حرمت‌هاي يزيديان زمان در روز عاشوراي حسيني گفت: حركات يزيديان زمان در عاشوراي حسيني مصيبت عاشورا را براي شيعيان مضاعف كرد.

آيت‌الله مصباح يزدي معرفت و انگيزه را دو ركن رفتار انسان دانست و خاطر نشان كرد:در صورت ضعف هر يك از اين دو ركن، كار ارزشمند و مطلوبي صورت نمي‌گيرد.

وي تلاش براي كسب آگاهي و خودسازي براي ميل به كار خوب را راه رسيدن به سعادت عنوان كرد و گفت: در دين اسلام نيز، دو عامل شناخت و محبت، از مسائل اعتقادي گرفته تا حكومتي مورد تأكيد قرار گرفته است.

عضو مجلس خبرگان رهبري با اشاره به آياتي از قرآن كريم محبت واقعي را محبت خداوند عنوان و خاطر نشان كرد: محبت نسبت به افراد ديگر نيز بايد به خاطر خداوند و در شعاع محبت او باشد.

وي در ادامه با اشاره به اينكه معناي اوليه «ولايت» پيوند و برقراري ارتباط است، گفت: ولايت مهمترين ركن دين اسلام است.

آيت الله مصباح يزدي ادامه داد: در نظريه اسلامي رابطه انسان با رهبر جامعه يك رابطه ولايي است؛ يعني رابطه بين رهبر و مردم رابطه خشك حاكم و محكوم نيست؛ بلكه با محبت آميخته شده است.

وي با اشاره به اينكه در زمان غيبت امام معصوم، رهبري حكومت بر عهده شبيه‌ترين افراد از نظر علم، تقوي و مديريت به معصوم است، ادامه داد: در طول تاريخ، حكومت اسلامي در هيچ كشوري به وجود نيامده بود؛ اما به دست امام خميني(ره) اين حكومت در ايران پديد آمد.

رئيس مؤسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني(ره) حضرت آيت‌الله خامنه‌اي را نسخه بدل حضرت امام(ره) دانست و ادامه داد: مقام معظم رهبري نمونه و سايه‌اي از شخصيت ائمه(ع) در همه ابعاد است.

وي با اشاره به اينكه كسي شايسته تر از آيت‌الله خامنه‌اي براي رهبري حكومت اسلامي وجود ندارد، بر لزوم مطالعه در خصوص شخصيت، زندگاني، تقوا، علم و مديريت مقام معظم رهبري تأكيد كرد و گفت: مقام معظم رهبري با هيچ يك از رهبران كشورها در جهان قابل مقايسه نيست.

آيت‌الله مصباح يزدي ادامه داد: تلاش‌هاي انبياء و ائمه(ع)، و در ادامه راه آنان تلاش‌هاي حضرت امام خميني(ره) و مقام معظم رهبري براي اجراي دين خداست كه كامل‌ترين آن، دين اسلام و اصلي‌ترين منبع شناخت آن نيز قرآن است.

وي افزود: هيچ عاملي براي تقويت عاطفه ديني مانند داستان كربلا نيست كه حتي عواطف مشركين را نيز تحت تأثير قرار داده است؛ اما شناخت بُعد معرفتي واقعه كربلا تضمين شده نيست و بعضي افراد قرائت و برداشت جديدي از آن دارند؛ هم‌چنان‌كه برداشت‌هاي متعددي از قرآن ارايه مي‌شود.

وي در ادامه گفت: حتي در زمان ظهور حضرت ولي عصر(عج) نيز برداشت‌هاي مختلف از قرآن وجود خواهد داشت؛ به گونه‌اي كه بزرگترين مصيبت امام عصر(عج) وجود عالماني است كه برداشت‌هايي مغاير با تفسير امام(عج) از قرآن دارند.

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا