دوازدهمین دوره معرفی پژوهش های برتر فرهنگی ، هنری و اجتماعی استان یزد برگزار شد

یزدفردا "دوازدهمین دوره معرفی پژوهش های برتر فرهنگی ، هنری و اجتماعی با حضور استاندار یزد ، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و پژوهشگران برتر استان یزد برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد ، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد با اشاره به مشکلات و موانع در راه پژوهش ، از مسئولین استان خواست :بودجه و امکانات بیشتری را به امر پژوهش اختصاص دهند.
محمود عالیشوندی تاکید کرد که آسیب شناسی و موانع پژوهش باید مورد توجه جدی پژوهشگران قرار بگیرد.
وی با بیان اینکه بسیاری از پژوهش هایی که انجام می شود کاربردی و عملیاتی نیستند، اظهار داشت : در رویکرد جدید اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد از اساتید فرهنگ و هنر در مباحث پژوهشی بیشتر استفاده خواهد شد.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد با بیان اینکه رفع مظلومیت فرهنگی با انجام پژوهش های کاربردی صورت می گیرد ، پیشنهاد داد : شورای هماهنگی پژوهش در استان یزد تشکیل گردد.
عالیشوندی گفت : در حال حاضر موجی از پژوهش های موازی بین دستگاههای اجرایی استان رایج است.
وی افزود : این اداره کل در راستای عملیاتی کردن پژوهش های فرهنگی هنری ، دبیرخانه اتاق فکر فرهنگ و ادب را تشکیل داده است.
این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به فرا رسیدن ایام محرم و تسلیت ایام شهادت سالار شهیدان تاکید کرد: استان یزد باید کانون هنرهای قدسی و عاشورایی شود.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد به سابقه مذهبی بودن و دارالعباده بودن این استان اشاره کرد و گفت : کانون هنرهای تعزیه ، چاووشی خوانی و عاشورایی با تلاش همه علاقمندان و هنرمندان باید در استان یزد قرار بگیرد.
در ادامه این نشست غلامحسین دشتی ، عضو شورای پژوهشی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد گزارشی از روند داوری دوازدهمین دوره پژوهش های فرهنگی ، هنری و اجتماعی ارائه نمود.
استاد جابر عناصری نیز در این همایش به بررسی نقش پژوهش در هنرهای عاشورایی پرداخت.
در پایان هم از پژوهشگران برتر با اهداء لوح و هدیه تقدیر بعمل آمد.

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا