همایش استانی چاووشی خوانی در مهریز بر گزار می شود

یزدفردا "همایش استانی چاووشی خوانی بهمن ماه 88 در شهرستان مهریز برگزار می شود.
به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مهریز ، سیدکاظم کمالیان با اعلام این خبر گفت : با انتخاب این شهرستان بعنوان دبیرخانه دائمی جشنواره استانی چاووشی خوانی در اوایل سال88 و با موافقت مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد ، همایش استانی چاووشی خوانی بهمن ماه 88 در شهرستان مهریز برگزار می شود.
وی برگزاری این همایش را در راستای حفظ و پاسداشت سنت های اصیل و فخیم دینی و مذهبی اعلام نمود.در همین رابطه مدیر کل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد با حضور در منزل یکی از پیشکسوتان چاووشی خوانی این شهرستان ، از این هنر بعنوان یکی از ماندگارترین و فخیم ترین نغمه ها و آوازهای سنتی ، دینی و مذهبی ایران اسلامی یاد کرده و بر حفظ و پاسداشت آن تأکید نمود.
محمود عالیشوندی شناسایی چاووشی خوانان و تهیه فیلم از زندگی و چاووشی خوانی آنان، چاپ کتاب و برنامه ریزی در خصوص شناساندن این هنر به نسل های بعد را در این زمینه امری ضروری دانست.
در این دیدار همچنین رضا دهقانی زاده چاووش خوان 70 ساله مهریزی چند قطعه در مدح مولا علی بن ابیطالب و حضرت امام حسین(ع) اجرا نمود.در پایان با اهدای هدیه ای از طرف مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد از این پیشکسوت چاووشی خوانی تجلیل شد.

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا