هفتمین جلسه شورای فرهنگ عمومی مهریز برگزار شد

یزدفردا "هفتمین جلسه شورای فرهنگ عمومی مهریز با حضور محمود عالیشوندی ، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد ، برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مهریز هفتمین جلسه شورای فرهنگ عمومی این شهرستان با حضور مدیر کل و معاون فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد ، امام جمعه ، فرماندار و اکثریت اعضا در محل سالن کنفرانس ادارهفرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مهریز برگزار شد.
در ابتدای این جلسه حجت الاسلام و المسلمین برهان ، امام جمعه و رئیس شورای فرهنگ عمومی مهریز ، با عرض خیرمقدم به مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی و تبریک عید سعید غدیرخم ، نکاتی در خصوص غدیر و موضوع ولایت پذیری و ولایت مداری متذکر گردید.
در ادامه جلسه محمود عالیشوندی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد ، با تقدیر و تشکر از امام جمعه ، فرماندار و اعضای شورای فرهنگ عمومی مهریز بدلیل تشکیل مستمر و مؤثر جلسات شورا در این منطقه ، اهتمام هرچه بیشتر اعضای شورا در رابطه با ایجاد کارگروه های مرتبط با شورا برای آسیب شناسی و تصمیم گیری مناسب جهت رفع مسائل و مشکلات مختلف فرهنگی شهرستان را خواستار شد.
وی همچنین از طرح شناسایی مزیت های نسبی شهرستان در عرصه های مختلف برای بهره گیری هرچه بیشتر و بهتر از ظرفیت های مثبت فرهنگی مخصوصاً ظرفیت دینی مذهبی ، ملی و سنتی مهریز در راستای جهت دهی و ساماندهی مسائل فرهنگی بعنوان یکی از اولویت های کاری شورا یاد نمود.
تصمیم گیری در زمینه ارائه راهکارهای مناسب برای کیفیت بخشی به مراسم عزاداری های محرم و صفر در قالب برگزاری همایش مسئولین و دست اندرکاران هیئات مذهبی و نیز اجرای کارگاه های آموزشی مخصوص مداحان و نوحه خوان ها و نظارت هرچه بیشتر بر اجرای این مراسم معنوی و همچنین آسیب شناسی مراسم عزاداری در این ایام از مهمترین مصوبات این جلسه بود.

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا